En naffsig grabb

C

__chantea__

I stallet där jag red förut finns det en ponny som har blivit så OTROLIGT bortskämd.
JAG har försökt ta ur dom här fasonerna från honom på olika sätt men ingenting har funkat. :(
Å så är jag rädd att han kommer uppfatta människor som någonting dåligt då en del hötter med fingret mot honom som jag annser inte hjälper någonting.
Snälla finns det några tips som jag kan rådfölja för att få denna kille lycklig igen :idea:

Hur gammal är han och är det en valack eller hingst? Har han blivit bortskämd pga att man har gett honom mkt godis eller hur böjade det :confused:

Det verkar som om unghästar precis som tonåringar har en period då all kunskap om hur saker ska vara testas. Att då och då ta sig ett smakprov av folk kan vara ett utslag av det. Precis som med tonåringar måste man då visa att man verkligen menar att det inte är så man gör. Men alla som hanterar hästen måste vara konsekventa, inte ge godis och alltid fnätta till på näsan om man får ett nafs (eller om han är på väg att nafsa). Lycka till ;)

Han är en valack på 6 år. Joo godiset var det som startade det hela. :devil:

du kna visst ge honom godis.. men lägg det hellre i krubban lr på marken, än att ge det från handen..! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 202
Senast: Grazing
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka