J
JenniiePersson
Finns det verkligen något som en en Mans häst ?
Jag börjar fundera på det iaf.
Nu till historien.
Har blivit tillbedd att utbilda en mkt fin nordsvensk herre.
Han är hur go och snäll som helst i hantering på gången och ledning.
Första gången jag red på honom gick han mkt fint. inga protester what so ever.
Andra gången började han tycka att jag krävde på tok för mkt ( bogen skulle med). Så då la han bak öronen och spände till nån gång och backade.
Och nu sista gången ( kan säga att det gått 2 år till sista gången nu) så började jag skritta för att känna in mig på hästen. Sen tog jag tyglarna och skulle försöka jobba ner honom i en lägre form. efter en liten stund stannade han upp. Backade och POFF rakt upp i luften. Jaha? tänkte jag. ?
Sen satte sig ägaren upp och red själv. Nä han gick som ett litet lamm?
Nu vet jag inte hurvida mkt ägaren kräver av hästen dock. Men vad tycker ni? Finns det en mans hästar? Jag börjar iaf tro det. Eller så gillar inte han mig helt enkelt :S
Flytta gärna tråden om den ligger fel*
Jag börjar fundera på det iaf.
Nu till historien.
Har blivit tillbedd att utbilda en mkt fin nordsvensk herre.
Han är hur go och snäll som helst i hantering på gången och ledning.
Första gången jag red på honom gick han mkt fint. inga protester what so ever.
Andra gången började han tycka att jag krävde på tok för mkt ( bogen skulle med). Så då la han bak öronen och spände till nån gång och backade.
Och nu sista gången ( kan säga att det gått 2 år till sista gången nu) så började jag skritta för att känna in mig på hästen. Sen tog jag tyglarna och skulle försöka jobba ner honom i en lägre form. efter en liten stund stannade han upp. Backade och POFF rakt upp i luften. Jaha? tänkte jag. ?
Sen satte sig ägaren upp och red själv. Nä han gick som ett litet lamm?
Nu vet jag inte hurvida mkt ägaren kräver av hästen dock. Men vad tycker ni? Finns det en mans hästar? Jag börjar iaf tro det. Eller så gillar inte han mig helt enkelt :S
Flytta gärna tråden om den ligger fel*