en liten ...

I

Igelkottee_

en liten fråga ...Använder ni linement vid svullna ben och skador ? eller finns det någonting mer man kan använda på? :bump:

hls Igel

Sv: en liten ...

Kyllera eller isbalsam på svullna ställen, liniment efter träningspass på muskler som fått arbeta hårt.

isbalsam och liniment måste la vara samma sak , Vi använder blueliniment och jag har både testat isbalsam och linement på mej själv och jag tycker inte de känns någon skilland , men det kanske det är ? :D men nu vet ja ju inte hur de känns på hästa efter som den inte kan prata :p :D

BackOn Track! :bow:
Super bra artiklar som hjälper mot ömhet,stelhet,svullnad m.m:)
(ökar blodcirkulationen och värmer med infravärme)
Har både ryggfilt+ stallpaddar till min pålle:banana:

BackOn Track! :bow:
Super bra artiklar som hjälper mot ömhet,stelhet,svullnad m.m:)
(ökar blodcirkulationen och värmer med infravärme)
Har både ryggfilt+ stallpaddar till min pålle:banana:

okej , Går de och köpa varsomhelst eller i någon spicell butik , Man måste ju testa nya grejjor :D:D:p:idea:

Tror de flesta ridsportbutiker har de!:)
H**ks vet jag har det. bl.a...:idea:
Lite dyra är dom, men helt klart värt pengarna! Då dom aldrig tar slut eller nåt sånt:D

Tror de flesta ridsportbutiker har de!:)
H**ks vet jag har det. bl.a...:idea:
Lite dyra är dom, men helt klart värt pengarna! Då dom aldrig tar slut eller nåt sånt:D

:rofl::rofl:, nu får man ju hoppas att man slipper använda dom så ofta då :angel: annars kanske det blir lite dyrt och man kanske har en klumpig häst i hagen :angel:;)

tack för tipset :bow::bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
15
· Visningar
1 224
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka