Masse
Trådstartare
Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam)
Vi behöver nya för vi har så dålig mottagning här hemma och de jag köpte har möjlighet till wifi-samtal.
Jag beställde två olika färger och valde då de som som fanns i lager för leverans inom tre dagar och var jätteglad. Tyvärr tog glädjen snabbt slut. Jag fick en som lovat men den var trasig på sätt att SIM-kortsvaggan inte gick att öppna. Jag tog kontakt med dom och blev genast idiotförklarad. "Man ska använda den speciella nyckeln" precis som att jag inte skulle fatta det. Bara för att övertyga om att jag faktiskt visste det upplyste jag om att jag redan hade en telefon med motsvarande funktion som jag kunde få ut och inte SIM-kortet med nyckeln och att det på den nya inte gick med nyckeln. Svaret blev att jag skulle be någon annan hjälpa mig...... nu började jag bli något irriterad kan man väl säga. Då blev jag kopplad till någon annan och drog hela historien igen och fick reda på att jag var på fel ställe och att jag skulle ringa ett annat nummer.
Ringde de numret, fick dra hela historien igen och blev då ombedd att ringa till tillverkaren av telefonen.
Ringde tillverkaren som undrade vad jag ville att dom skulle göra, vilket jag också undrade. Alltså bara att ringa tillbaka till telefonbolaget. Kommer fram får dra hela historian igen och får äntligen till att jag fått en telefon som inte fungerar utan att den ska skickas in igen. Får sedan vänta ett par dagar på att sakerna som jag behöver för att skicka tillbaka den. Men jag får en faktura på den.......
Att det sedan var kö var gång jag ringde gjorde ju inte precis att man blev mer vänligt inställd. Gick en hel eftermiddag till att få reklamera en vara som var trasig vid leveransen.
Så något som fungerar redan dagen efter får jag sms om att telefonen är mottagen och ett nummer att spåra den på. Det flyter i hela ett dygn där jag kan se att något händer sedan händer inget alls. Jag har nu väntat i snart en vecka på att något ska hända. Så då gör jag som det står, kontaktar telefonbolagets kundtjänst för att fråga vad som händer. av dom får jag precis samma uppgifter som jag själv kan få om tittar på springningen. Eftersom dom bevisligen skickat en faktura på telefonen som aldrig fungerat och inte kan säga när den jag skickat in är lagad eller om den går att laga tycker ju jag att det är så enkelt att dom får skicka en som fungerar. Det hade ju vilken som helst annan försäljare gjort eller gjort ett återköp om det inte fanns någon annan.
Men se det går inte för så är inte deras rutiner. Nu är det dessutom att anse som en garantireparation så det är bara för mig att vänta. Dom kan inte säga något eftersom den är på verkstad hos tillverkaren.
Jag kommer då på att eftersom den är köpt på distans kan jag häva köpet. Jovisst det går jättebra säger den jag pratar med då och kopplar mig vidare till en annan. Där det givetvis inte inte går att häva köpet för jag kan ju inte skicka tillbaka telefonen eftersom jag har inte den utan den är på verkstad för reparation.
Den andra telefonen kom med tiden men de var ju rejält försenad. Så man höll ju inte leveranstiden man själv satt upp vid beställning. Ingen ursäkt för det bara ett konstaterande om att man sålt fler än man hade på lager.
Så även om ni får en bra deal köp inte på nätet av den här leverantören. I alla fall inte om ni vill ha saker inom deras utlovade leveranstider.
Vi behöver nya för vi har så dålig mottagning här hemma och de jag köpte har möjlighet till wifi-samtal.
Jag beställde två olika färger och valde då de som som fanns i lager för leverans inom tre dagar och var jätteglad. Tyvärr tog glädjen snabbt slut. Jag fick en som lovat men den var trasig på sätt att SIM-kortsvaggan inte gick att öppna. Jag tog kontakt med dom och blev genast idiotförklarad. "Man ska använda den speciella nyckeln" precis som att jag inte skulle fatta det. Bara för att övertyga om att jag faktiskt visste det upplyste jag om att jag redan hade en telefon med motsvarande funktion som jag kunde få ut och inte SIM-kortet med nyckeln och att det på den nya inte gick med nyckeln. Svaret blev att jag skulle be någon annan hjälpa mig...... nu började jag bli något irriterad kan man väl säga. Då blev jag kopplad till någon annan och drog hela historien igen och fick reda på att jag var på fel ställe och att jag skulle ringa ett annat nummer.
Ringde de numret, fick dra hela historien igen och blev då ombedd att ringa till tillverkaren av telefonen.
Ringde tillverkaren som undrade vad jag ville att dom skulle göra, vilket jag också undrade. Alltså bara att ringa tillbaka till telefonbolaget. Kommer fram får dra hela historian igen och får äntligen till att jag fått en telefon som inte fungerar utan att den ska skickas in igen. Får sedan vänta ett par dagar på att sakerna som jag behöver för att skicka tillbaka den. Men jag får en faktura på den.......
Att det sedan var kö var gång jag ringde gjorde ju inte precis att man blev mer vänligt inställd. Gick en hel eftermiddag till att få reklamera en vara som var trasig vid leveransen.
Så något som fungerar redan dagen efter får jag sms om att telefonen är mottagen och ett nummer att spåra den på. Det flyter i hela ett dygn där jag kan se att något händer sedan händer inget alls. Jag har nu väntat i snart en vecka på att något ska hända. Så då gör jag som det står, kontaktar telefonbolagets kundtjänst för att fråga vad som händer. av dom får jag precis samma uppgifter som jag själv kan få om tittar på springningen. Eftersom dom bevisligen skickat en faktura på telefonen som aldrig fungerat och inte kan säga när den jag skickat in är lagad eller om den går att laga tycker ju jag att det är så enkelt att dom får skicka en som fungerar. Det hade ju vilken som helst annan försäljare gjort eller gjort ett återköp om det inte fanns någon annan.
Men se det går inte för så är inte deras rutiner. Nu är det dessutom att anse som en garantireparation så det är bara för mig att vänta. Dom kan inte säga något eftersom den är på verkstad hos tillverkaren.
Jag kommer då på att eftersom den är köpt på distans kan jag häva köpet. Jovisst det går jättebra säger den jag pratar med då och kopplar mig vidare till en annan. Där det givetvis inte inte går att häva köpet för jag kan ju inte skicka tillbaka telefonen eftersom jag har inte den utan den är på verkstad för reparation.
Den andra telefonen kom med tiden men de var ju rejält försenad. Så man höll ju inte leveranstiden man själv satt upp vid beställning. Ingen ursäkt för det bara ett konstaterande om att man sålt fler än man hade på lager.
Så även om ni får en bra deal köp inte på nätet av den här leverantören. I alla fall inte om ni vill ha saker inom deras utlovade leveranstider.