En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Destiny_D

Trådstartare
Nu kan jag annnonsera ut att det kommer ännu en Buke-bebis till klanen... :love: I maj tror jag bestämt att den ska levereras :).

Men nu vill jag ha hjälp med nåt fiffigt, filurigt, annorlunda och skojigt sätt att berätta för de blivande mor- och farföräldrarna att det ska bli tillökning! Inte bara säga det rakt upp och ner, utan att man levererar en ledtråd så dom får fatta själva :D

En idé jag har är att skriva en önskelista till jul (fast lämna den långt i förväg). I början på listan så skriver jag smink, presentkort, skiva och såna saker. Sen i slutet så skriver jag typ "lagom viktökning", "bristningsfri kropp", "friskt barn" osv... Det tyckte jag var en lite rolig idé.

Nån annan som har några roliga förslag..??

//Destiny
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Beroende på hur länge du/ni kan hålla er och hur mycket det syns på dig.

Skicka ett kort i kuvert och i det skriver du/ni; Till min beräknade födelsedag i maj önskar jag mig....
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Beroende på hur länge du/ni kan hålla er och hur mycket det syns på dig.

Skicka ett kort i kuvert och i det skriver du/ni; Till min beräknade födelsedag i maj önskar jag mig....


Ja, det var ju jättekul!! :bump:
Jag tror inte att jag kan hålla mig så länge, tyvärr... Är alldeles för sprudlande för att kunna hålla tyst!! :rofl: Men det där kan man ju köra på ändå. Det kan man ju lämna tidigt också. Man får väl underteckna med "ditt blivande barnbarn" eller nåt. Toppenidé! Tack så mycket!

//Destiny
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Svägerskan och svågern gjorde en ganska kul grej när de "berättade" för blivande farmor och mormor. de hade tryckt upp t-shirtar som svägerskan hade på sig, kommer inte ihåg exakt vad de hade skrivit, men tror de hade tryckt " grattis farmor och farfar! vi syns i maj" på den ena och " grattis mormor och morfar, vi syns i maj!" på den andra
undertecknat Ert barnbarn
Går ju att variera lite hur man vill..........
Finns ju även de populära bebis-tröjorna att köpa, då står det tryckt "Bebis!" på magen.... borde ju kunna framgå vad som är på g då?:)
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Ha ha ha... Vilka roliga idéer ni har!! Tröjorna var ju jätteskojiga :rofl:

Detta tål att funderas på, så fram med fler förslag om ni har!

Tack för era hittills!! :bow:
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Men nu vill jag ha hjälp med nåt fiffigt, filurigt, annorlunda och skojigt sätt att berätta för de blivande mor- och farföräldrarna att det ska bli tillökning! Inte bara säga det rakt upp och ner, utan att man levererar en ledtråd så dom får fatta själva :D

Vi gjorde varsin t-shirt till mormor och morfar. De fick dessa i present på den enas födelsedag. En vit t-shirt med texten "Blivande mormor/morfar" på.

Brorsan och hans fru som kom några månader efter oss gjorde varsin mugg där de tryckte upp något i stil med "Om far är 1 och mor är 2 - vad är då 12?"
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Gör något kul av första ultraljudsbilden! Om du/ni kan hålla er tills första ul vill säga! :)

/Timsetim
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Både min mamma och svärmor fyller år ganska nära varann, skiljer en månad. Eftersom har vi hunnit med UL då tänkte vi ge dom en present bestående av förstorade inramade bilder på barnens skolfoton + en inramad bild på bäbisen från UL. Så vi tänkte berätta det så för våra föräldrar. :)
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Min brorson som var 2 år fick en lapp att överräcka till mina föräldrar, på den hade vi skrivit: Jag ska bli KUSIN:bump:!!!

Han pratar om det än idag, 12 år senare:D.
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Vi brukar spela presentbingo med sambons släkt, så vi gjorde iordning ett paket med ett kort där det stod: "Grattis, du är en av de första som får veta att XXXXX ska bli farmor." Blev väldigt lyckat när hans moster valde det paketet....
 
Sv: En liten spinoff på "När berättade ni?"-tråden

Vi köpte vykort där det var en dikt på varje vykort, på framsidan. Ena dikten handlade om "mormor", den andra om "morfar".
Min mamma (=mormor :smirk:), fick sitt vykort när hon fyllde år. Hon läste ett par ggr, och sen log hon massor och började gråta (glädjetårar) :love:

(min pappa -skild från mamma så han fick kortet vid ett annat tillfälle- sa mest "jaha" :crazy::eek: Fast han är som han är också; han har svårt att prata om känslor etc).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp