En liten nyfiken fråga!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare belsebub3
  • Startdatum Startdatum
B

belsebub3

Jag har ett hoppsto som fått 4 föl (e:Landor S, Al Cantino, Quite Easy och Aerline H) och vips så fick stoets ägare hjänblödning :angel:Valde i år hingsten Lambourghini! :idea:. Minst sagt lite konstiga reaktioner ifrån min omgivning, men det kändes bara rätt till mitt sto enligt mig själv! :love:Han är ju så himla bildskön och han hoppade 9-9 på bruksprovet och hans far Bellini hoppade ju 10-10! Och skulle avkomman
få väldigt bra gång, så blir det kanske bra det med. Man har ju hunnit med att bli mamma till 2 små barn. Hinderna har på något konstigt vis blivit högre på senare år :rofl:
Vad tycker ni som håller på med hopp avel? Är jag helt ute o cyklar?:confused:
hon är ju redan betäckt, så det är ju lite sent att ångra sig :laugh:
Stoet har lämnat 4 högställda och vackra fölungar med hopphingstarna ovan.

Sv: En liten nyfiken fråga!

Jag har ett årsföl efter Lambourghini som har fått bättre gångarter än sin mamma. De få gånger han hoppat över något har han också aft bra teknik. Förhoppningen var att få fram en fälttävlanshäst. Jag är väldigt nöjd med honom:love:

Jag tycker alltså inte alls att du är ute och cyklar:)

Alla mina Lambo avkommor som visats har blivit klass I i hoppning vad jag kommer ihåg. Några har blivit klass I i både hopp och gång. Så jag kan ju inte säga att han har lämnat dåligt med mina ston.
Temperaments mässigt så är alla väldigt trevliga att ha och göra med. Känsliga och lyhörda på ett bra sätt, stabila när de kommer ut på nya platser och mycket samarbetsvilliga. Vet inte vad mer man kan begära egentligen. Nu är ju de äldsta av mina i den åldern att nu är det upp till ryttarna att visa vad de går för i framtiden.

Kan tillägga att min lille är modig och framåt och självständig, helt annorlunda än storebror e annan hingst var vid samma ålder.

jag tycker inte alls att du är ute och cyklar.. men det vet du redan! :D Det blir jättebra till dinosaurien!!!! :bump:

Svar till Görel och Masse:
Väldigt skönt att läsa era svar! :bow: Ibland blir man så rädd att göra fel val, att man inte vågar göra sitt "egna" val! Jag ska glatt se fram emot o se om det blir en Lambo-bebis (19 dygn 25/6) till nästa år! :bump:

Fick upp ögonen för Lambo tack vare att Görel berättade om honom och visade bilder på avkomman hon har:love:
Blev ju såklart nyfiken och jag skulle då inte tacka nej till ett föl efter honom. Verkar ju lovande både vad gäller gångartsval och hopp.
Säger bara - lycka till och visst ska du tro på ditt val!:D

Ja det verkar vara väldigt många som fått bildsköna avkommor, som verkar vara trevliga i temp! Jag får väl förmedla mig imorgon om hon är dräktig med Lambo lr ej!? Hittils har hon tagit sig både på fryst, AI och TAI på första brunsten. Så jag känner mig rätt hoppfull.. :laugh:

Liknande trådar

W
Avel Någon avelskunnig som kan tipsa mig om bra hingstval till ett Quite Easy sto? Hopphingst....:) Hon hade 9:a på typ som föl (klass 1)...
2
Svar
22
· Visningar
4 302
Senast: Witzippa
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 101
Senast: furioso
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 727
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka