En liten, liten kissunge

pippilotta

Trådstartare
I går kom min son hem med en liten kattunge som dom hade sagt till honom var leveransklar, men jag tyckte att den var lite liten så vi kollade upp när den var född och den är bara 7 veckor:eek: och vägde 400 gr.
Men , men nu är den ju här så det är ju inget att göra något åt, blir RC babycat till den lille kissen och ersättningsmjölk.

Min honkatt Diezel som är 1 år gick direkt fram till den , nosade och slickade den på huvudet :D , sedan var det full fart och bus.
Hon är så underbar och inte det minsta grinig för att det kom en liten hit.:p

Sv: En liten, liten kissunge

400 gram!!! :eek: Det vägde mina (och jag har en ganska liten ras) när de var 3,5-4 veckor... Hoppas verkligen den lilla inte tagit någon skada :crazy: Tur att det finns en extramamma som förhoppningsvis kan lära den vara katt, för katters präglingsperiod har inte ens börjat när de är 7 veckor.

Även Dizze var liten när hon kom, hon var ju moderslös och jag räddade henne , hon var bara 3 veckor och vägde 240 gr, efter en vecka vägde hon 418 gr och är nu en stor och ståtlig dam på 3,3 kg.
Så det skall nog bli katt av Turbo också hoppas jag, och tur att han har en äldre som fortfarande är lekfull och som kan ta hand om honom, det hade tyvärr inte Dizze, hon är uppväxt med hundar och tror ibland att hon är en hund :p

Det är synd att det ska finnas sådana oseriösa säljare. :mad:
Hur gammal är din son, såg han inte att något var konstigt?
Lycka till med den lille nu!
Hoppas honkatten kan lära honom lite iaf.

Min son är snart 18 år och han trodde dom när dom sa att den var leveransklar, han har noll koll på läget :mad:
Men jag skall göra allt jag kan för att den här lille ska få en bra start hos oss och naturligtvis även senare i livet.
Jag ömmar för det lilla livet :p , och jag blir också förbannad på folk som lämnar i väg katter så tidigt, tyvärr var jag inte med när han tog den, annars hade jag sagt nej, nej, nej o ch åter nej!

Åh gud det gör ont i hjärtat på mig :(
Att det finns kattägare som lämnar ifrån sig ungarna så små alltså :mad:
Hoppas den lille inte tagit så stor skada
Lycka till

Tror inte att han tagit någon skada, han är inte "snuttig" och piper inte efter mamma.
Ett riktigt litet busfrö är det :p , men tyvärr har han gått ner i vikt, väger nu 380 gr trots babymat, beror kanske på att han inte var avmaskad när han kom hit vilket jag har gjort nu.

Turbo i matbunken:
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/DSCI0005.jpg

Så liten och söt.......
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/DSCI0011.jpg

Turbo och Riggo är kompisar!
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/DSCI0006.jpg

Hoppas att lillkillen växer till sig!
Han är ju hur söt som helst!

Men du verkar ju ha koll på hur man tar hand om små katter så det var ju tur att han kom till er!:)

:love: Lilla, lilla pyret...:love:
Tur att han hamnat hos någon med erfarenhet av och kunskap om små pyren.

Vet du om säljaren är medveten om att han är tagen för tidigt? Tyvärr finns det fortfarande de som inte vet hur tidigt de kan flytta hemifrån.

Men ÅH så bedårande!! :love:
Hoppas han går upp i vikt det lille knyttet! Pussa honom från mig ;)

I går kom min son hem med en liten kattunge som dom hade sagt till honom var leveransklar, men jag tyckte att den var lite liten så vi kollade upp när den var född och den är bara 7 veckor:eek: och vägde 400 gr.
Men , men nu är den ju här så det är ju inget att göra något åt, blir RC babycat till den lille kissen och ersättningsmjölk.

Min honkatt Diezel som är 1 år gick direkt fram till den , nosade och slickade den på huvudet :D , sedan var det full fart och bus.
Hon är så underbar och inte det minsta grinig för att det kom en liten hit.:p

Men jisses, kan ni inte lämna tillbaks den så den får vara med sin mamma ett tag till? Hur gammal är sonen och var har han fått katten nånstans?

Men jisses, kan ni inte lämna tillbaks den så den får vara med sin mamma ett tag till? Hur gammal är sonen och var har han fått katten nånstans?

Om du läser hela tråden så får du svaren....;)

Att han tappar vikt är inte så konstigt, det är en stor omställning att flytta och förmodligen fick han fortfarande en stor del av sin energi från mjölk. Att han är så liten öht ser jag som ett större problem, hoppas han är frisk :crazy: Om någon av mina ungar hade vägt 400g vid 7 veckors ålder hade jag varit hos vet för länge sedan. Förhoppningsvis kommer han ikapp med god omsorg.

En sak jag funderat på; borde det inte gå att anmäla det här? Så att "uppfödarna" får sig en knäpp på näsan iaf och aktar sig nästa gång.

svarar för TS.. sonen är snart 18 år. Katten kommer ifrån hans flickväns bekanta.. Är ju inte helt lätt att lämna tebax en bondkatt..

Men som sagt TS fick sin Dizze utav mig från ladugården då hon var nånstans runt 4 veckor gammal o mammalös.. Dizze har idag över 1 år senare blivit en stor o rejäl tjej som från början är uppfödd på nappflaska...

mvh Jessica

Det är väl inget svårt alls att lämna tillbaka en bondkatt, det är väl bara att gå dit och säga "Katten är för liten, den behöver vara hos sin mamma fortfarande för att växa och utvecklas som den ska. Men vi tycker jättemycket om den, och vill gärna ha den om några veckor, när den är gammal nog."

Jag ser inte problemet?

Du behöver inte se problemet heller... TS har stor kunskap utav både katter o hundar o hon gör de hon tycker krävs.. Sen kan hon mycket möjligtvis har pratat med "uppfödaren" idag utan att jag vet de.. Men problemet o ansvaret ligger hos henne o hennes son.

mvh Jessica

Det är väl inget svårt alls att lämna tillbaka en bondkatt, det är väl bara att gå dit och säga "Katten är för liten, den behöver vara hos sin mamma fortfarande för att växa och utvecklas som den ska. Men vi tycker jättemycket om den, och vill gärna ha den om några veckor, när den är gammal nog."

Jag ser inte problemet?

Liknande trådar

Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
6 015
Övr. Katt Den lille lille kissen som min son kom hem med den 5 / 12 och som bara vägde 400 gr? Nu har han växt till sig lite och väger nästan...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: pippilotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama