En liten fråga

Olympus

Trådstartare
Som jag lätt skulle kunna kolla upp i TR men jag har inte TR hemma för tillfället.
Är det så att man bara få starta 2 klasser/häst/dag även på lokalt?
Skulle ngn kunna citera om det står det i TR så skulle jag bli jätteglad:bow:

hoppning är det jag frågar om ska tillägas.

Senast ändrad:
Sv: En liten fråga

Har bara dressyr-TR men enlig stallbacken.com får:

Häst/Ponny får göra högst tre starter per dag på lokaltävling och inbjudningstävling,
Häst/ponny får starta högst två klasser per dag på regionaltävling och högre

Har bara dressyr-TR men enlig stallbacken.com får:

Häst/Ponny får göra högst tre starter per dag på lokaltävling och inbjudningstävling,
Häst/ponny får starta högst två klasser per dag på regionaltävling och högre

Okej, ja det är vad jag med har hört, men har läst på buke flera ggr att man bara får starta 2 ggr även på lokal, men jag hittar inga ändringar på ridsports hemsida och som sagt kan jag inte kolla i TR just nu, därför hade det varit bra om ngn kunnat citera det från TR.

Ställ frågan på hoppforumet så får du nog snabbare svar. Många fler som tittar där och som är mycket mer insatta i hopp-TR.

Mom 120, sid 14-15

4. Lokal tävling
Häst/ponny får starta två gånger med olika ryttare t o m 1,10/LB i hoppning. En häst/ponny får starta högst tre gånger per dag i hoppning eller högst två gånger /dag i dressyr.

Finns med i ändringarna från 2007, så det finns till och med på internet. :)

Tack så mkt:bow:
men jag känner mig slut i huvudet nu, jag kan inte tolka det till att hästen inte får starta mer än 2 ggr/dag med en ryttare.

. En häst/ponny får starta högst tre gånger per dag i hoppning eller högst två gånger /dag i dressyr.

Det fattar jag, men hur gäller det med ekipage då? Den får starta 3 ggr med olika ryttare, men bara 2 ggr med samma ryttare, eller?

Jag kan alltså inte anmäla mig till olika klasser på samma häst?

haha känner mig dum nu asså:angel:

Den får starta 3 ggr med olika ryttare, men bara 2 ggr med samma ryttare, eller?

Jag kan alltså inte anmäla mig till olika klasser på samma häst?

Jo, du får rida den i tre klasser, men inte i samma klass två gånger. Det står ingenstans att det ska vara olika ryttare. Vad jag vet så är det ganska vanligt att folk rider tre klasser på en lokaltävling. Varför vet jag inte och det är väl inte intressant i den här tråden. ;)

Jo, du får rida den i tre klasser, men inte i samma klass två gånger. Det står ingenstans att det ska vara olika ryttare. Vad jag vet så är det ganska vanligt att folk rider tre klasser på en lokaltävling. Varför vet jag inte och det är väl inte intressant i den här tråden. ;)

Okeej tack, så jag kan alltså anmäla mig till tre olika klasser om jag vill och rida dem?
Då vet jag :)

Jag har längtat efter det här svaret! :D Då borde man ju få starta 3 ggr med sin häst på klubbtävlingar också? Om inte själva tävlingen skriver på proppen att man max får starta 2 ggr förståss. För ibalnd finns det ju bara låga klasser och då kanske man kan starta flera klasser och låta det bli lite av gymnastikhoppning? :idea:

Det enda som styrs av TR på klubbtävlingar är säkerhetsfrågorna.

Alltså kan det vara helt andra regler på klubbtävling om hur många gånger en häst får starta. Hör med den du anmäler till i stället.

klubbhoppningar brukar ju ordnas av ridskolor, och där räcker oftast inte hästarna till antalet ryttare som vill tävla, alltså går samma häst ofta en 3-4 rundor på lägre höjd. Som sagt så är det ju klubben som bestämmer reglerna.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
606
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 898
Senast: Krålus
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka