en liten fråga bara!

FrittePower

Trådstartare
Ska just till att skicka iväg registreringsansökan för importerad hund i brevlådan, jag skickade efter det lilla blåa pappret som nu är ifyllt och tänkte att det är på tiden liten blir svensk! :D:idea:

Men så var det en liten kolumn i brevet som jag undrar över, man ska ju skicka med exportstamtavlan i original, no problems so far, men sen står det

'Nytt registreringsbevis utfärdas ej av SKK'


Vad menas med detta!?? Vem utfärdar nytt registreringsbevis isåfall om inte SKK? Vart vänder jag mig för detta?


Help:p
 
Sv: en liten fråga bara!

Det skrivs bara in ett svensk reg.nummer på befintlig stamtavla :)

Väntar själv på att få tillbaka den jag skickade in för ett tag sedan och den bör snart dyka upp, då hunden i fråga fått sitt vsvenska reg.nr redan och ligger ute på hunddata ;)
 
Sv: en liten fråga bara!

Ok tack så mycket! Min hund har också redan fått ett svenskt registreringsnummer och finns med i hunddatan så då återstår väl det bara att skicka in resten och få det helt avklarat nu då:)

Men jisses att dem ska skriva något så skrämmande när det sen bara innebär att dem använder befintligt:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har några frågor som jag är övertygad om att nån här på buke säkert kan ha koll på :) Går i tankar om att importera valp från Norge...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Satt och läste lite i denna tråden innan. Jag har inga kunskaper alls om skydd, men kom på ett par frågor jag gärna skulle vilja ha svar...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 294
Senast: Disen
·
N
Övr. Hund Idag vaknade vi av att det äntligen kommit en del snö. Var iaf ngn decimeter med nysnö, o ngra minusgrader. Tog ut killen på en...
Svar
15
· Visningar
1 278
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp