En liten film på Emil...

Sv: En liten film på Emil...

Hola,
Vad har ni ställt dit som är såååå spännande att han måste visa upp sig så?
Väljer höger eller vänster galopp och byter själv. Bådar gott.
Biljarderar lite hö fram eller synvilla?
Stilig!:love:

Hur monterar du svanspåsen?
mvh Eva
 
Sv: En liten film på Emil...

Du ser helt rätt, han biljarderar! Han var alldeles för stor för sin stackars mamma i magen, så hon dog tyvärr vid födseln. Han hade inte vänt sig ordentligt och vi var sex man att dra ut honom. han hade inte fått plats och gick på framsidan av kotorna när han kom ut kraken!

Så jag tror att det till viss del kan ha med det att göra. Men han har väldigt lätt för sig, så stor han är. Jag har inte suttit på honom än pga hans storlek och att han har växt något så förbulingen, han är tre år. I sommar blir han inriden!

Svanspåse: Fläta hela svansen o trä över svanspåsen, det finns ett kardborrband längst upp som man för igenom svansen så högt som möjligt, lämpligast genom att sära på själva "flät-tofsarna" och så fäster man den på andra sidan! Lätt som en plätt! :)

Han fick spratt när vi höll på att filma ettårshingsten i hagen brevid, och så visar han upp sig lite för sina damer! Det funkade för Sessan började brunsta samma dag! Så idag har dom en het date! :love:

Men det hör till hans dagliga rutiner att galoppera mönster runt i hagen, gärna med en gren eller tunna eller dylikt i munnen. I lite lugnare tempo dock...

En mycket speciell häst, Emil.... :love:
 
Sv: En liten film på Emil...

Oj vilket rabalder! Fy vad orolig och rädd jag skulle blivit om det var mitt sto med ett föl i magen....:eek:
Jag förstår varför han är speciell för dig. Blir ju en häst man aldrig kan sälja lixom...

Han är inte lite marktrång bara? Med tanke på att han vuxit och är så attans bred över bog och bringa? Sliter innertrakten och yttertån?

Tack för tipset om svanspåsen!:bow:

mvh Eva
 
Sv: En liten film på Emil...

shit vilken vinkel han springer i 0.10 - 0.20 :eek:
 
Sv: En liten film på Emil...

Jovars, han har sina speedy moments :rofl: Men hellre det än nån liten rastpaddock där han inte kan röra sig!
 
Sv: En liten film på Emil...

Bosse:love:

Natural leadchanger eller hur?
Tror han blir en dröm att sitta på. Fina rörelser. Väl hopakommen som en gammal hästgubbe brukar säga....

mvh Eva
 
Sv: En liten film på Emil...

Ja han har så otroligt lätt för sig! :love: Högklassig ALLROUND-stam (ja det finns faktiskt sådan!) och det märks!

Svår häst att fånga på bild, han har en sanslös utstrålning men på foto ser han ut som en tanig fjant alternativt en gammal ponny! :crazy: :mad:
 
Sv: En liten film på Emil...

kolla på lutningen mellan häst-mark så ser det ut som att han "springer på tvären"
 
Sv: En liten film på Emil...

kolla på lutningen mellan häst-mark så ser det ut som att han "springer på tvären"


:rofl: Ja Emil ligger gärna i kurvorna...
Vem vet han kanske utvecklar det och börjar kana på sidan ist..:banana:
 
Sv: En liten film på Emil...

Här ska inte utvecklas något dylikt! :devil:

Det är hörnpasseringar och långsidor i Pleasure och Hunter, inte kurvor och raksträckor! ;)
 
Sv: En liten film på Emil...

Men fyy vad fin han har blivit, Emil alltså.. WOW!
Ska han få behålla kulorna?
 
Sv: En liten film på Emil...

Sålänge han är i min ägo lär han definitift ha kulorna kvar! ;)

Ser honom genom fönstret nu, betandes sida vid sida med sin första dam för säsongen :love:

Och tack! :D
 
Sv: En liten film på Emil...

Ja, Bosse är riktigt "classy". Tveklöst faller han mig på läppen om jag finge välja....
Några år på nacken så tror jag han lovar gott.

mvh Eva
 
Sv: En liten film på Emil...

Ja, jag ska ju sälja honom och jag hoppas han kommer till en tävlingsryttare! Själv kommer jag inte kunna visa honom eftersom jag får hem en annan ettårshingst!
:(
O det är synd o skam att inte ta ut honom faktiskt.... Superlugn på tävlingsplatsen är han den pärlan, på första showen kom en annan ettårshingst lös men Bosse rörde inte en fena, stod square som matte hade sagt! *stolt*

Tack för dina ord dom värmer! :love:
 
Sv: En liten film på Emil...

Erbjudandet att ha honom här återstår...hehe
 
Sv: En liten film på Emil...

Jadå, sålänge han inte blir såld så får du visa honom i år! :) Så träna du upp karln på babyskötsel för då får han rycka in!

Tänk att du ger upp amatuerstatus för lille Bosse...:love: :bow:
 

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 871
Senast: pastejja
·
Övr. Hund Jag har köpt en dragsele till tanten, meeen jag är inte helt säker på att den sitter som den ska. Jag har aldrig haft en dragsele förut...
Svar
16
· Visningar
2 806
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hittade på en gammal filmsnutt där jag filmat våran gammelman och valpen! :love: Där var valpen ca 10-12 veckor,och nu när han är 7...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Lyckades fånga några snuttar av måndagens pass i fårfållan med filmkameran! Här är alltså en liten film på Boss och fåren (och det ska...
Svar
1
· Visningar
877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp