En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Tassetass

Trådstartare
Dimma har ju inte figurerat lika mycket på Buke som Isola, helt enkelt för att det inte är lika mycket action kring henne.

Hon har dock en himla söt egenhet och det är hennes vänstertass. Den är alltid laddad och redo för att greppa tag i händer, ben, axlar eller rent av täcken för att dra till sig uppmärksamhet. Det är alltid bara vänstertassen, hon har aldrig använt högertassen.

Är hon inte alldeles bedårande?

(Jag vet att hon är smutsig i ögonvrårna, hon har alltid haft det så - fast mycket värre förut - och det är kontrollerat av veterinär.)

Hon har inte så många veckor kvar i livet, gammeldamen, och jag kommer verkligen att sakna henne.

//Jenny
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Hon är ju en hittekatt så helt säker kan man inte vara. I början bedömdes hon vara 2-3 år, men det reviderades senare till runt 10 år. Jag har haft henne i snart fem år så hon borde vara nånstans runt 15 år.
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Visst gör hon. :D Och hon nyper bara åt hårdare ifall man ignorerar henne. :p
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Men gud, så mycket kommunikation, jag blir tårögd:cry:

När hon kliar sig själv över örat ser det ut som hon visar sin trögfattade matte:love:
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

En katt som kommunicerar tydligare än Dimma går nog inte att hitta. :D
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Såndär är min ena också. Hans standardgrejj är att krypa upp på ens bröst när man ligger på rygg i soffan och slå sitt utvalda keloffer i ansiktet tills han får kel :D Han sitter även ibland och doppar tassen i vattenskålen för att "dricka" från tassen istället för direkt från skålen :D
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

*kl*

Nu är gamla Dimma i himlen och jagar änglamöss och blir kliad av pappa. Det hela gick väldigt lugnt och stilla till, hon somnade med sitt huvud i min hand. Det känns lite tomt här hemma.
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

consoling1.gif

Skönt att det gick bra. Jag är fortfarande väldigt tacksam att Hanoos sista timme i livet blev stillsam, han spann och var omgiven av människor han kände sig trygg med. Rullade ihop sig i mitt knä, slickade sig om nosen och somnade.
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Så skönt att det gick lugnt till. Fina Dimma.

Jag fick själv ta farväl av min äldstakatt för ett par veckor sedan. De lämnar onekligen ett tomrum efter sig de små liven...
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Tack båda två. Kanske jagar våra tre gammelkatter i flock där uppe nu.
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Hon fick några fina år, din lilla. Men jag förstår att det är tungt för dig, katter kommer en så nära att det nästan blir outhärdligt när de är borta.

Jag har också en däruppe. När jag saknar honom för mycket brukar jag tänka att han har det bra nu, för däruppe får man tonfisk varje dag.
 
Sv: En liten film på Dimma och hennes vänstertass

Visst kommer de en nära. Dimma har växt närmare hjärtat för varje år som går, hon var ju ingen "in your face"-katt som den andra är, det tog tid att bilda en relation med henne. Men när det väl hände och hon började visa vilken liten raring hon var, då satte hon sig riktigt nära hjärteroten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp