En läsvärd sida om bett.

Sv: En läsvärd sida om bett.

Och nyheten i detta var vadå? Dessa slutsatser har ju funnits i åratal?

Nyheten var nog mer för AR-nybörjare o andra som inte tränar klassisk dressyr. Dvs att man inte BÖRJAR att rida på stång utan tränsbett.

Fast jag rider alltid på två eller tre delat bett.. Aldrig stång..Sen har jag inte kommit så långt i min dressyr heller.. Men varför kan man inte fortsätta rida på två eller tre delat?
Är det mer bekvämt med stång för hästen?

Fast jag rider alltid på två eller tre delat bett.. Aldrig stång..Sen har jag inte kommit så långt i min dressyr heller.. Men varför kan man inte fortsätta rida på två eller tre delat?
Är det mer bekvämt med stång för hästen?

Har jag skrivit att man inte ska rida på träns??? Jag har hänvisat till en i mitt tycke intressant sida som tar upp varför man SKA rida på träns. Vore väldigt trevligt om du läst igenom informationen så att du märkt att din fråga är felställd.

Kan man inte få komma med en bra sidhänvisning innan man blir idiotförklarad här. Vad är det med folk som jämt ska anmärka på allt som skrivs trots att detta bara var en information?

Har jag skrivit att man inte ska rida på träns??? Jag har hänvisat till en i mitt tycke intressant sida som tar upp varför man SKA rida på träns. Vore väldigt trevligt om du läst igenom informationen så att du märkt att din fråga är felställd.

Kan man inte få komma med en bra sidhänvisning innan man blir idiotförklarad här. Vad är det med folk som jämt ska anmärka på allt som skrivs trots att detta bara var en information?

Sidan är informativ och en bra påminnelse för de som gått över på stång att man faktiskt bör gå tillbaka till vanligt bett då och då för att kolla av hur hästen svarar. Det finns alltid de som hackar innan dom läst ordentligt.

Jag håller med jag tycker också det är intressant även om det inte är ngn direkt nyhet för mig.
sen måste jag dock förundras över titelvalet till "den falska nyckeln". Jag ser ingen relation mellan rubriken och det faktiska innehållet. :o

Tack :laugh:

Absolut inga nyheter, men det var det väl ingen som sa heller??
Men det var bra skrivet med bra formuleringar om hur samling ska kännas, har skrivit ut den och ska komma ihåg det när jag har träningar.

Det är ju en av de svåraste sakerna med att lära ut ridning, att förklara känslan på ett bra sätt.

Liknande trådar

Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 980
Senast: Gimlan
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 528
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka