En kattunge till?

ako

Trådstartare
Vi har en sexårig huskatt och en 10 årig cocker spaniel (hm, ja, annan art ) sedan tidigare och skaffade nu för ett par veckor sedan en ocicat- unge (nu 17 v). Allt går bra o alla är nöjda, lillkisse tycker hunden är märklig men inte värre än så. Storkatt är snäll och nöjd med lillkatt men knappast lekfull. Nu har ketchupeffekten infunnit sig och en bekant har en bengalunge till salu o lite sugen blev jag allt på den oxå... Vi spanade på både ocicat och bengal innan vi köpte, och det känns som om två små skulle ha kul i hop (skiljer 5 v) och egentligen spelar inte 2 el 3 katter så stor roll (vi har av olika anledningar en gång i tiden haft fem- men det kändes nog i mesta laget). Å andra sidan kanske det är dumt att ta in ytterligare en nu när alla tre djuren här hemma verkar funka bra i hop. Den äldre katten har aldrig haft mer än en kompis (vi hade en till förut som fick tas bort p g a njursvikt i våras och lillkisse vi fick hem nu är hennes efterträdare).

Tankar o inputs välkomna . Tack!!

Det kommer säkert att funka ypperligt. Livet är för kort för att inte ta de chanser man får. Jag har tre katter och vill skaffa en avelshona till.

Tack för svar båda ! Vi funderar lite till... Valde ju mellan bengal o oci från början men bestämde oss till sist för oci för att de verkade vara lite mer coola familjekatter även om det är fart i dem. Bengaler ska ju vara vildare och frågan är hur det funkar med tre barn mellan 2.5 o 8... Dock sa matten till kattungen att hennes katter inte var särskilt vilda utan ganska "som vanliga katter".

Hm klurandet går vidare! Tack igen för inputs och fler tas gärna emot !

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Hund Hej igen! För en vecka sedan fick vi ju hem vår första hund, en fyraårig Springerhane som behövde ett nytt hem p g a skiljsmässa. Han...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama