R
Raderad medlem 124573
Har en katthona på 5 år som hela sitt liv varit "ensamkatt". Hon är i dagsläget mest innekatt då hon inte kommer överens med grannkatterna då framför allt den ena jagar henne om hon går ut..... Hon får alltså gå ut men väljer oftast att vara inne. Jag jobbar mkt och har dåligt samvete för att hon är ensam hemma ca 10-12h/dag. Har därför funderat på att skaffa en kattkompis men är inte säker på att damen skulle uppskatta det, men hur ska man veta?
Jag har haft en kompis ungkatt här ett par veckor då dom var bortresta och det funkade väl ok även om dom inte blev direkt bästisar på den tiden. Men jag tänker att det behövs mer tid?
Kommer hon med tiden lära sig uppskatta sällskap? Jag vill ju inte att hon bara ska "acceptera" den nya utan verkligen uppskatta sällskapet.
Ngn med tips/erfarenhet?
Jag har haft en kompis ungkatt här ett par veckor då dom var bortresta och det funkade väl ok även om dom inte blev direkt bästisar på den tiden. Men jag tänker att det behövs mer tid?
Kommer hon med tiden lära sig uppskatta sällskap? Jag vill ju inte att hon bara ska "acceptera" den nya utan verkligen uppskatta sällskapet.
Ngn med tips/erfarenhet?