En hundfråga från en kattmänniska...

ChatNoir

Trådstartare
Jag kan noll och inget om hundar. Där min häst är uppstallad så finns två trevliga hundar. Bland annat en stor, snäll och vacker schäfer som är både väluppfostrad och intelligent. Har tävlat i lydnad och sådant.
I allafall så går han och hans hundkompis lösa på gården och ställer inte till något elände och smiter inte.

Nu har schäfern börjat bete sig lite enligt mig ovanligt?! Så fort jag är där följer han mig som en skugga! Inte i vägen, och han kommer ofta och sticker in sin nos på min hand och vill bli klappad.

Varför följer han just mig? :confused: Sambon kan hund och umgås mycket med hunden, jag hälsar oftast bara sen inget mer. Varför skuggar han mig? Tycker han jag är behöver kollas upp eller något? Han försöker absolut inte valla mig eller något, han bara liksom är där ett par steg bakom mig. Sambon kan ju hund, uppfattar hunden mig som novis som bör kollas vad jag gör på hans gård eller vad? :confused:

Sv: En hundfråga från en kattmänniska...

Han kanske tycker om dig?
Känner att du är trygg o lugn o vill se vad du hittar på?

Han kanske tycker om dig? Vill se lite vad du är för en person eftersom du inte pratar så mycket med hunden och kommer och ber om kel. Han kanske är nyfiken och följer efter för att se vad du ska göra?

Alla gånger är jag ju inte lugn, jag gillar inte när det är hundar precis runt fötterna på mina hästar, då schasar jag bort hunden och han ser så besviken ut och går därifrån.

Fast oftast är det trevligt att hunden är med! :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Jag har en 1årig tik som är 50% Belgisk Vallhund och 50% rakryggad Schäfer som jag tänkt ta valpar på vid nästa vår (så hon får dem i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 696
Senast: em-pirre
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Tanken har varit ett tag att skaffa ännu en hund och i vinter kommer vi vara lediga ett tag både jag och sambon, jag några veckor och...
2
Svar
32
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat