En hund i barnvagn

Skorpion76

Trådstartare
Det här är kanske en konstig fråga, men brukar du låta din hund åka barnvagn? Om ja, varför?Jag minns att jag såg det ett par gånger när jag var liten och tyclte att det såg riktigt knäppt ut.

Novice Pethead

Det här är kanske en konstig fråga, men brukar du låta din hund åka barnvagn? Om ja, varför?Jag minns att jag såg det ett par gånger när jag var liten och tyclte att det såg riktigt knäppt ut.

Novice Pethead
Det kan ha rört sig om valp som inte orkar gå längre stunder. Jag vet folk som gjort så under långpromenad tex.

Min Skalman är den första jag haft som fått åka barnvagn som valp - men nu som nästan vuxen älskar han det fortfarande :D Jag äger ingen bil och hämtar hundmat (färsk mat) med barnvagnen och är han med, så hoppar han i själv med jämna mellanrum och sitter där som en kung och mår gott och ser sig omkring ;) Mina töser däremot skulle aldrig drömma om att åka dylika ting :p

När Fenna var liten fick hon åka barnvagn, fanns ingen chans att hon skulle orka hålla samma tempo som dom stora hundarna så länge, då var vagnen perfekt! :)

Perfekt för tex en valp, en gammal hund, skadad hund osv.
Ruben skulle älska att åka vagn och slippa gå :p
Han åker i cykelkorgen istället.

Just nu önskar jag att jag hade någon typ av vagn då min ena hund är opererad och bara får gå kortare sträckor, som tur är är det förhoppningsvis bara för ett par veckor :)

Jag hade min yngsta i barnvagn när hon var pluttvalp för att hon skulle kunna komma till skog och leka där. En bekant hade sin vuxna hund i barnvagn när den var skadad och inte fick gå promenader på flera veckor samtidigt som de andra hundarna i familjen ville ut mycket och ofta.

Jag lånade svärmors hundvagn när vår yngsta var liten, de två andra behövde sin motion ändå ju :) gick ofta en bit till en gröning där valpen kunde gå lös och springa omkring, sedan gick vi vidare. Kanonbra!

Novice Pethead

Nej, ingen av mina har åkt barnvagn och jag planerar inte att låta någon göra det heller. Jag tar sällan hem en valp vid 8 veckors ålder (pga att det inte fungerar med mitt jobb) utan den senaste var 16 veckor och då kunde hon gå för egen maskin. Jag ser helt enkelt inte behovet av vagn.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30