En helt vanlig dag i hagen *bildbomb*

skogsridmulle

Trådstartare
utan NH-tränade hästar i NH-lek bemärkelse. Det finns ju massa bilder på uppmärksamma NH-hästar o ville visa mina som motpol. Plåtade hästarna idag, synd på vädret - sol o snö hade ju varit trevligare både för årstiden o fotomässigt.

Jag kommer in i hagen, får kontakt direkt.
julen2007101copy.jpg

När jag kommer närmare möter han, blir lite bländad av kameran.
julen2007105copy.jpg

Intill mig stannar han o hälsar
julen2007106copy.jpg

Jag går vidare o får kontakt med D också

Sv: En helt vanlig dag i hagen *bildbomb*

Okej? Men vadå hästen kan väl komma fram till en om den tycker att man är trevlig, vill in eller blir glad när man kommer. Min häst komme också fram till mig i hagen utan att jag behöver be henne att göra det.

Leka med hästen gör man väl för att man tycker att det är kul och för att bygga upp ett fint samspel och förtroende mellan sig och hästen, så att man tillslut kan dansa ihop :)

Får man problem (t ex att hästen inte vill komma när man hämtar den i hagen) löser ju leken också det eftersom man då bygger upp det förhållandet och samspelet och gör det för att häst och människa tycker det är kul! :bump:

Det är så jag ser det. Jag vill kunna få min hästs koncentration, men det viktigaste är ändå att hon vill vara med mig och tycker det är kul. Annars är det ingen idé och vi kommer aldrig att kunna dansa och utstråla kärlek, harmoni och stolthet om inte hästen tycker det är kul.

är de någon nångång som skrivit att de bara är nh tränade hästar som man kan få bra kontakt med och som kommer o hälsar på än när man kommer i hagen?
eller vad menar du?

AJ, det blev dubbelpost! Man moderator radera denna? Eller sätta ihop den med den där alla bilder kom med? :-)

Uddatyp: jag vet inte om någon påstått det.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
Träning utan NH-tränade hästar i NH-lek bemärkelse. Det finns ju massa bilder på uppmärksamma NH-hästar o ville visa mina som motpol. Plåtade...
2
Svar
39
· Visningar
2 413
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Jag skulle behöva goda råd från erfarna människor om hur jag ska jobba med min "det där lövet kommer döda mig"-häst, som just nu bara är...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 768
Senast: Caterpillargirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden