en gång för alla nu då :P

N

nitroglycerin

har vart in på hjortens lab
skrivit ut en följesedel

kan jag då bara stoppa höet i en vanlig plastpåse?
eller hur ska jag göra?
hur ska jag få iväg höet?
och vad ska jag stoppa de i?

jag har funderat på detta nu allt för länge (alltså dröjt med analysen som börjar bli bårdskande)
sökt svar ..
och har sett så många olika svar

så ett enkelt smidigt och snabbt sätt skulle vara fint ;P
 
Sv: en gång för alla nu då :P

Jag stoppade höet (klippt i 2-cmbitar ungefär) i dubbla plastpåsar, typ fryspåsar. Sen la jag det i en liten kartong, skrev adressen ovanpå och gick in med det på posten.
Jag ringde o hörde hur jag skulle göra (använde också hjortens lab)eftersom Analycen vad jag fattat som skickar speciella "påsar" man ska skicka i.
 
Sv: en gång för alla nu då :P

Jag klippte ner höet i ca 5 cm´s bitar, till en volym av ca 1 liter. La det i en fryspåse och stoppade i ett "bubbelkuvert."
Står att man får svar på 1 vecka, för mig tog det 2 veckor att få svar, så symda dig att skicka in om du har bråttom.
 
Sv: en gång för alla nu då :P

har bara vanligt stort kuvert (utan sånadära bubblor).. tror du de funkar lika bra?
 
Sv: en gång för alla nu då :P

Tror det går jättebra!!

Jag stoppade höet oklippt i dubblal plastpåsar, tejpade och virade sen vanligt brunpapper runt som jag också skrev adressen på...
Gick jättebra! Men det tog som sagt 2 veckor.... :bump:
 
Sv: en gång för alla nu då :P

Inte för att vara elak med dig nu, men VARFÖR har du inte helt enkelt bara ringt upp Hjortens lab och frågat då ? Jag menar du säger du funderat länge och nu brådskar det..men varför inte bara slå en signal ???
 
Sv: en gång för alla nu då :P

nitroglycerin skrev:
har bara vanligt stort kuvert (utan sånadära bubblor).. tror du de funkar lika bra?

Dom vill att man klipper ner det i mindre bitar ca 2 cm sen tar du tot en liter "fluffigt" hö ner med det i en typ fryspåse. Lägger det i ett vanligt kuvert eller annat. På med ett enkelt frimärke och in i postlådan. Det tog en vecka för mitt svar att komma. (Fick det igår och skickade det på Tisdagen förra veckan.)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 775
Senast: Bri
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 370
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 212
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp