En fråga bara...

Zara

Trådstartare
Jag ska tävla på Nyby Torshällas tävling nästa helg på deras regionala meeting och ena LA:n där står det att det är bedömningen
Zurichhoppnig. Jag har aldrig hört talas om den bedömingen förrut.
:confused: Kan nån förklara det för mig?

Sv: En fråga bara...

TR III mom 396 Zürichhoppning/ Take your own line competition

denna hoppning sker över en bana med 10-12 enkelhinder. kombinationer får ej förekomma. ryttaren rider en självvald väg över det antal hinder, som anges på banskissen. varje hinder ska på banskissen ha enkel- eller dubbelriktad pil som anger om hindret får hoppas i båda riktningarna el i bara en riktning. ett hinder får endast hoppas en gång och i en riktning. försök på hinder måste fullföljas. under pågående ritt får start- och mållinje inte passeras. bed A:0 eller C

håller med Olinda om att du bör skaffa dig ett TR om du ska tävla. Och sen undrar jag bara hur man kan anmäla sig till något man inte vet vad det är? Det är för mig obegripligt.

Jag skulle förövrigt ha åkt dit var det tänkt, men nu blir det inte så vilket är synd. Men lycka till!

jag sa aldrig att jag anmälde mig till den klassen. det fattar väl jag oxå att man inte ska anmäla sig till en klass där man inte vet var det innebär. jag är inte helt väck sörru. :smirk:. vi har TR men jag vet inte var den är.

aha. vad heter den då? :D
jag har en irländsk D-ponny, en svartskäck :love:

Han heter Beau Spirit - som mitt användar namn :p

åh skäckar är så fina :love:

men vet du hur det är - är det inne vid travbanan? har inte fattad det - måste ringa och höra med dom annars så man hittar...

Zara skrev:
jag sa aldrig att jag anmälde mig till den klassen. det fattar väl jag oxå att man inte ska anmäla sig till en klass där man inte vet var det innebär. jag är inte helt väck sörru. :smirk:. vi har TR men jag vet inte var den är.

på sättet du skrev fattade jag det som du hade anmält dig dit, jag har nämligen "kompisar" som gjort sånt, så det är inte helt ovanligt att det faktiskt förekommer (och eftersom jag brukar vara den som får förklara TR för dom så börjar jag bli less på att folk anmäler sig till klasser de inte vet vad de handlar om och kommer på det i sista sekunden i stort sett). Men sorry för att jag missförstod dig.

men jag skrev ju bara att i ena LA:n var det en Zurichhoppning och jag undrade bara vad det var för att jag hittade inte TR hemma. men om du nu är så less på det varför svarar du på den här tråden för då :confused:

beauspirit skrev:
Han heter Beau Spirit - som mitt användar namn :p

åh skäckar är så fina :love:

men vet du hur det är - är det inne vid travbanan? har inte fattad det - måste ringa och höra med dom annars så man hittar...

aa jag uppfattade som om det var på travbanan eftersom att det var på gräs :banana:

hej,

Ni är väl där nu. Bor i närheten tänkte åka dit men blev inte så . Var det bra tävlingar ? Hut gick det ?

hej!
jopp vi var där och ja det var väl bra tävlingar men det var ganska konstiga banor men det gick det med :smirk:.
jora det gick faktiskt ganska bra för mig. min häst hoppade jättebra och jag är jättenöjd med honom :D.

Beauspirit!
jag tror att jag såg dig ;)

Jag tycker det var bra anordnat och trevligt och kul ställe att tävla på!

Zara:
Det var många skäckar så visste inte vem du var :p. Hur gick det för er?

Min häst hade ont i ena sulan i bakhoven som jag trodde hade gått över, (hade fått sömstick från lös sko).
Trodde det var över eftersom de sista dagarna innan tävlingen hade han inte ont eller var halt, men tydligen gjorde det ont i landningarna efter hindrena, så jag fick honom inte ens framåt på banan och han visade tydligt att nåt var fel.
så jag utgick och strök mig från LAn :(

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 852
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 650
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2