En fråååga!

H

Horse

Behöver hjälp (igen :angel: )
Har hittat en foderponny som är 4 år.
Jag har ridit i ca 3,5 år snart. Den är riden,
men inte utbildad. Tror ni att jag kan utbilda
den (med hjälp av instruktör?)?

Tacksam för svar!
/ Horse

Sv: En fråååga!

Behöver hjälp (igen :angel: )
Har hittat en foderponny som är 4 år.
Jag har ridit i ca 3,5 år snart. Den är riden,
men inte utbildad. Tror ni att jag kan utbilda
den (med hjälp av instruktör?)?

Tacksam för svar!
/ Horse

ridit i 3.5 år säger tyvärr inte så mkt då det kan vara väldigt olika....har du vart o tittat på ponnyn? tar du hjälp av instruktör så visst kan det gå....

Jag har inte varit och tittat på den men jag ska göra det!
En "bra" sak är väl att den står ca 2 km härifrån som jag isåfall
ska flytta till ett stall dit min kompis också ska flytta sin häst ! ;)

Jag tror den kan de tre gångarterna bra!

Jag har inte varit och tittat på den men jag ska göra det!
En "bra" sak är väl att den står ca 2 km härifrån som jag isåfall
ska flytta till ett stall dit min kompis också ska flytta sin häst ! ;)

Jag tror den kan de tre gångarterna bra!

hmmmm låter erätt osäkert det här...
Hur pass mkt kan du efter dina 3,5 år? det kan variera enorm från ryttare till ryttare! men provrid ponnyn, ta med din instruktör och sen utifrån det tänk över det! å det är inte säkert att ägaren väljer dig att ta hästen på foder, det är något ägaren får avgöra.

hmmmm låter erätt osäkert det här...
Hur pass mkt kan du efter dina 3,5 år? det kan variera enorm från ryttare till ryttare! men provrid ponnyn, ta med din instruktör och sen utifrån det tänk över det! å det är inte säkert att ägaren väljer dig att ta hästen på foder, det är något ägaren får avgöra.

my thoughts too!:bow: :bow:

Hej!

Om jag var du skulle jag leta efter en häst som är lite mer erfaren. En häst som kan lära dig saker, någon att ha kul med!

Visst kan det hända att ni passar jättebra ihop, men en unghäst är en unghäst och den kanske är i sin värsta trottsålder nu...:devil: ...det är min i vart fall och han är också 4,5 år..... inte alltid så kul. Och ibland har han glömt allt han lärt sig...... då är det bara slitgöra :eek: . Och ibland är det helt underbart att vara den som formar hästen till den underbara ridhäst som den kommer att bli :bump:

MEN mitt råd är i vart fall att du skall söka efter en erfaren häst eftersom du inte är det. Det är alltid skönt om någon av er vet vad den gör ;)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama