En förklaring

Twihard

Trådstartare
Jag fick nyss veta att "jag" har förolämpat någon på forumet genom att skriva något dumt om denne som mådde psykiskt dåligt. (Något om självmord). Jag vill bara säga att det har jag inte. Det var min kompis som skrev det i tron om att hon var inloggad på sig. Men det var hon inte (Vi känner varandra irl).

Jag hoppas jag la in denna rätt och ville förtydliga att det blev ett fel där. Min kompis beklagar. Då folk blev väldigt arga och upprörda så tänker hon inte gå in i den tråden något mer med sin avatar . Och om någon vill tala med henne personligen och tvivlar på sanningen i det jag skriver ville hon att ni PM:ar mig så ger jag gladeligen hennes avatarnamn. :) Då det undanbads vidare diskussion om detta i den tråden så lägger hon sig inte i där mer och jag förklarar allt här.

Hoppas det är okej för moderatorer. Jag vill bara slippa bråk och tragedi. Jag har inte läst tråden själv mer än ögnat igenom det som "jag" skrev. Jag vill inte lägga mig i vad vilken part skrev där utan det låter jag vara för de intresserade.

Hoppas folk förstår och inte tror någon av oss är släppta bakom sulkyn. Från min sida har jag glömt vad min kompis råkade göra, eftersom det av misstag hamnade på mig. Så därför hoppas jag andra också bara kan glömma det som skrevs, eller åtminstone inte diskutera det mer.

M.V.H. Twihard
 
Sv: En förklaring

Trist för dig om det stämmer att det råkade bli så men det känns lite svårt att tro på när hon inte kan stå för sina hårda ord och indirekt låter dig ta smällen för alla som läst det kanske inte läser detta? Menmen sånt händer antar jag. Gunnar kan nog kolla om ni vanligtvis är inloggade från olika ip-nummer om det är tvivel på detta.
 
Sv: En förklaring

Nu kan det vara så att jag är lite tappad, klockan är sent slagen, men varför kan inte din kompis här själv gå in och förklara/be om ursäkt?
 
Sv: En förklaring

Om din kompis har någon form av ryggrad så be henom gå in i denna tråden och be om ursäkt isåfall. Vad är det annars för kompis som låter dig ta en sådan smäll?
Ett litet tips är att i fortsättningen så bör du nog vara noggrannare med att logga ut när det finns folk omkring dig som också hänger på buke så att inte detta upprepas.
 
Sv: En förklaring

Jag ska framföra detta till henne.

Vanligtvis rör ingen min dator men eftersom hon var på besök fick hon långa min och ingen av oss tänkte på att jag automatiskt loggas in.

Folk får tro vad de vill jag har gett min förklaring. Min kompis har fått era önskemål och jag ska framföra dessa till henne. Sen är det upp till henne att ta kontakt med er.
 
Sv: En förklaring

Vanligtvis rör ingen min dator men eftersom hon var på besök fick hon långa min och ingen av oss tänkte på att jag automatiskt loggas in.


Fast hon borde väl ha reagerat på att hon satt vid någon annans dator där HON inte loggas in automatiskt...
Jag har iaf inte automatisk inloggning på någon annans dator.
 
Sv: En förklaring

Inte nödvändigtvis, tycker jag?

Jag skulle helt klart kunna göra en sådan miss! Men jag brukar läsa mina egna inlägg en extra gång när jag skickat det, och så ser man ju om det råkar vara fel namn och bild till texten. Då hinner man ju radera eller nått, skulle inte skriva ytterligare inlägg och sen feghuka...
 
Sv: En förklaring

Ja, jag hade nog också kunnat göra en sådan miss. Är man inte van vid att behöva logga in är det nog lätt hänt att det går av bara farten. Det är ju inte helt ovanligt att folk t.o.m. blandar ihop sina egna nick, trots att användning av dubbelnick väl verkligen borde göra att man kollar vilken användare man är inloggad som en extra gång.

Ser ingen anledning till att vi ska sitta här och leka detektiver heller, vad vet vi liksom. Men jag håller med om att jag hade tyckt att det hade känts schyst av min kompis om hon själv kunde stå för det hon hade skrivit.
 
Sv: En förklaring

Bortförklaringar måste vara bland det tröttaste man kan läsa.
 
Sv: En förklaring

För att det är en rätt ovanlig tråd..? Jag tror på att såna missar kan ske men tycker ändå att det hela låter lite som en bortförklaring.
 
Sv: En förklaring

Jag tycker det är taskigt av din kompis att inte "träda fram" och be om ursäkt.
Vi får ju anta att hon kan stå för det hon skrev, eftersom hon trodde att hon själv var inloggad. Vad är då problemet med ett enkelt "Det var jag som skrev, inte Twihard, jag ber om ursäkt för min miss!"
Mycket snällare mot dig än att låta dig ta smällen, och som nu, riskera att bli misstrodd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 136
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp