MiniLi
Trådstartare
När vi köpte Camaro var hon helt galen i mat. Hon kastade i sig maten, hetsåt nästan. Jag började ge henne bukfylla osv för att lugna henne och det blev lite bättre.
Sen i samband med hennes första löp försvann en del av hennes enorma matlust. Hon började lämna mat, åt lite grann för att sen äta upp resten några timmar senare.
Efter löpet har det hållt i sig, hon är inte alls lika glad i sin mat längre.
Vi ger morgon och kväll och brukar låta maten stå kvar även om hon inte äter direkt. Oftast äter hon frukosten någon gång på dagen, ibland sent på eftermiddagen. Kvällsmaten äter hon alltid upp, även om hon nyss ätit upp frukosten också.
Ibland får hon ägg i maten och då slinker det ner direkt!
Jag skulle egentligen vilja ge henne lite mer mat, hon är rätt så fin i hullet men med tanke på att det är vinter och hon fortfarande växer så skulle det inte skada om hon åt mer.
Har några funderingar nu på hur jag ska göra för att bäst få i henne mat.
1. Ska jag gå över till att ge mat enbart på kvällen? Men hur mycket kan jag ge då?
2. Ska jag byta foder till något som verkar vara godare?
3. Ska jag ge något tillskott eller så istället och mindre torrfoder?
Hon äter idag Standart Extra. Äter lite mindre än vad som står i tabellen..
Funderar på att prova Standart Vilt då det ska vara väldigt smakligt.. Men det är ju magrare än Extra..
Tycker annars att Standart är ett väldigt bra foder och det funkar toppen på alla andra sätt.
Sen i samband med hennes första löp försvann en del av hennes enorma matlust. Hon började lämna mat, åt lite grann för att sen äta upp resten några timmar senare.
Efter löpet har det hållt i sig, hon är inte alls lika glad i sin mat längre.
Vi ger morgon och kväll och brukar låta maten stå kvar även om hon inte äter direkt. Oftast äter hon frukosten någon gång på dagen, ibland sent på eftermiddagen. Kvällsmaten äter hon alltid upp, även om hon nyss ätit upp frukosten också.
Ibland får hon ägg i maten och då slinker det ner direkt!
Jag skulle egentligen vilja ge henne lite mer mat, hon är rätt så fin i hullet men med tanke på att det är vinter och hon fortfarande växer så skulle det inte skada om hon åt mer.
Har några funderingar nu på hur jag ska göra för att bäst få i henne mat.
1. Ska jag gå över till att ge mat enbart på kvällen? Men hur mycket kan jag ge då?
2. Ska jag byta foder till något som verkar vara godare?
3. Ska jag ge något tillskott eller så istället och mindre torrfoder?
Hon äter idag Standart Extra. Äter lite mindre än vad som står i tabellen..
Funderar på att prova Standart Vilt då det ska vara väldigt smakligt.. Men det är ju magrare än Extra..
Tycker annars att Standart är ett väldigt bra foder och det funkar toppen på alla andra sätt.