Aldrig ångrat mej, för oss var det värt...ja typ allt.
Att det är slititgt vissa gånger är inget problem och inget vi anser egentligen vara slitigt- vi gör allt som tillhör en gård väldigt gärna!
Vi hittade en gård som hade det vi ville ha, man ska trivas!
Dvs Läget, stall, hagar, vettiga grannar, hus osv.
Jag har egna hästar och har inget alls emot att rida ensam men har två ridbara hästar och kan bjuda in sällskap. Om jag vill.
Har egentligen samma typ av hästumgänge även nu, då i förra stallet jobbade vi så olika tider att det ändå blev att vi gick om varandra. Känner mej aldrig ensam och att kunna lägga upp det som jag vill är helt galet skönt! En ren befrielse. (Även om det funkade super på gamla stället) Jag har god och tät kontakt med mina hästvänner och vi åker på lika mycket träningar och tävlingar ihop som förut.
Vi är absolut inte mer 'ensamma' än vi varit tidigare. Vi bor avskilt men inte så vi inte ser annat folk. Det är perfekt.
Vi har inga problem att umgås med folk på samma sätt som när vi bodde tätare inpå. Inte heller att åka iväg för att umgås/gör saker, men behöver djurvakt om det blir över flera dagar. Vilket sällan eller aldrig varit ett bekymmer.
Jag är uppväxt här, vet hur det är att vara barn och växa upp. Kan nog inte haft det bättre. Sen får man ju som förälder skjutsa mer 'än inne i stan' men det gäller ju med allting man tar för sej så det är ett val som ingick i att bo på landet.
Jag som barn hade inga problem med vänner eller hitta barn att leka med, och jag ser det inte som ett hinder nu heller. Sen blir man nog tajtare kanske eftersom man kanske inte har samma urval på vänner som i mer tätbefolkade områden. Men varken jag som barn eller barnen här nu lider ingen som helst brist på vänner. Och lider verkligen ingen brist i saker att göra! Här där jag bor händer det saker och aktiviteter hela tiden. Såpass att man inte orkar med hälften ens.
Det går ju alltid att sälja och flytta igen, om man inser att det inte passade eller trivs.