Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej.
Ja detta är ingen grooming fråga utan min whippet kille blir orolig när jag badar..
Han kommer in och tittar och blir alldeles mörk i ögonen och gnyr.
Det enda som hjälper är att jag försäkrar att allt är bra, och klappar honom och plaskar lite för att visa att jag är ok.
Ibland hjälper inte ens detta och då är han i princip på väg ner i badkaret, och vem vill ha en långbent skraj whippet som livräddare
Någon som har liknande erfarenheter? Vad kan det bero på? Han gör det bara när jag badar.
Ja, han verkar ju vara orolig för sin älskade matte! Ganska sött.
Men du får väl träna detta då, bada oftare och kanske lite kortare bad istället? Ta in en stereo in i badrummet och spela musik, tralla med så han ser att du är glad och nöjd och har det bra. Ligg inte stilla i badkaret hela tiden, då kanske han tror att du drunknat, lillen.
Äh, jag vet inte hehe. Men visa att du tycker det är roligt att bada. Brukar du bada honom i badkaret? Är han rädd då? Kanske han tror att det är lika obehagligt för dig att tvättas och vill rädda dig.
Jo han har duschat ett par ggr fast han är ganska lugn då..
Jag vet det är rätt sött, men jag tycker synd om plutten, han är så ärligt orolig :smirk:
Jo jag får väl fortsätta och försäkra honom
Hur går det med dina killar? Allt väl hoppas jag.
Och din valp heter som min son
He he ja visst är det ett gulligt namn? Lite engelskt för att vara i det här landet... men men. Vi är just nu hos min mamma och hälsar på, vi har allihopa varit ute i skogen i 50 min och gått nu. Vi stannade på en äng där jag ställde mig i ena änden och mamma i den andra. Vi kulade till varandra och hundarna blev tokiga och körde konstant race emellan oss.
Så nu har alla tre slocknat.
I december ska jag med "valpen", som är ett år då, till Sthlm och ge 08-orna lite konkurrens.