En annan ras

Sv: En annan ras

Om jag skulle köpa en raskatt idag så skulle det bli en burma. Jag har en korsning burma/britt och han är min drömkatt så en av dessa raser ligger högst på listan. Men om jag ska välja någon helt annan ras blir det Sibirisk katt, min vänninna uppfödare på dem och de är väldigt bra innekatter; harmoniska, människoälskande ludentofsar. Felet med dem är just att de är långhåriga, mycket att dammsuga - och ofta! Inte riktigt min melodi. :angel:

Tycker du inte om att dammsuga ofta men inte heller att ha hårigt så rekomenderar jag inte britten. Den är inte rolig på så vis.

Har två huskatter nu, men är rysligt förtjust i Maine Coon. Skulle även kunna tänka mig en abessinier eller oriental (gillar även sphynxen, men de kostar så förfärligt mkt).:p

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Hundavel & Ras Som diskuterats lite här på forumet är det svårt att skaffa sig en ärlig bild av hur pälsen är på en viss ras eftersom att...
Svar
5
· Visningar
1 509
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Jag tror att jag har blivit lite kär - i Cornish Rex! Har bara läst om dom och sett bilder och tyvärr inte haft chansen att träffa...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Kijona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama