En annan ras

Sv: En annan ras

Hmmm.... *funderar hårt och länge*... Nej, det går bara inte. Jag tycker de ser lite skabbiga ut... :o Och de har ett lite för grymt uttryck, nog för att jag gillar lite lagom grymhet, men det där är nästan åt perser-hållet.

Men jag respekterar självklart andras åsikter... (men du kan ju inte tro sen att jag kommer lita på dina skönhetsråd i framtiden :angel: :D :rofl: )

/Erica

Hahaha :rofl: De ser precis ut som katter i tecknade serier som är körda i tvättmaskin och hårblåsta. Pälsen säger liksom POFF :D

Det skulle bli en Britt och en MainCoon

Och så måste jag tillägga efter att ha sett de nypermanentatde (Selkirk) så vill jag ha en sån OCH förstås en bengal. Så det var allt...kanske

Nu har jag huskatt !

Senast ändrad:

Hmmm.... *funderar hårt och länge*... Nej, det går bara inte. Jag tycker de ser lite skabbiga ut... :o Och de har ett lite för grymt uttryck, nog för att jag gillar lite lagom grymhet, men det där är nästan åt perser-hållet.

Men jag respekterar självklart andras åsikter... (men du kan ju inte tro sen att jag kommer lita på dina skönhetsråd i framtiden :angel: :D :rofl: )

/Erica

Det finns ju lite olika typer av selkirk, en del som är mer åt perserhållet, och andra som är mer åt britthållet, detta för att båda raserna används i avelsarbetet. Själv tycker jag de med brittuttryck är supersöta, de som ser ut som perser är inte lika söta.

Ja jag kom att tänka på det när jag skickat iväg mitt inlägg. Inte konstigt att de liknar perser då. ;) Men sanningen är väl den att jag aldrig träffat någon selkirk IRL, kanske skulle ändra mig då! Långhåriga britter är i alla fall supersöta!

/Erica

Kul att så många drömmer om mina två raser, Maine Coon och Bengal! Mkt bra val båda två måste jag säga. Förresten är inte bengaler de vilda monster som många tror, utan helt enkelt en aktiv korthårskatt som många andra.

Själv är jag rätt nöjd med de raser jag har men sambon hade gärna sett att vi köpte en brittisk bulldog (brittisk korthår alltså ;) ) eller en scotte istället för bengalen. Men han fick ge sig i rasfrågan, för handen som tömmer lådan är handen som köper katten!

Ja jag kom att tänka på det när jag skickat iväg mitt inlägg. Inte konstigt att de liknar perser då. ;) Men sanningen är väl den att jag aldrig träffat någon selkirk IRL, kanske skulle ändra mig då! Långhåriga britter är i alla fall supersöta!

/Erica

Det har inte jag heller... Jag är väldigt nyfiken på hur deras pälsar känns irl!

Jag har perser nu och har haft hela livet, men nästa katt blir nog faktiskt en Birma. Älskar färgen på pälsen och speciellt ögonen:love:

Åh, skulle jag få bestämma helt själv skulle det bli en perser på en gång. :love: Snäll som jag är har jag dock lovat sambon att han slipper dela bostad med "något som sprungit in i en vägg och är fulare än min röv" :crazy: Jag älskar rasen, har ju själv haft två st. tidigare.
Annars är jag lite sugen på en Maine Coon.

kl
Det går ju inte att välja en!
Maine coon (åååh så fiina)
Egyptisk mau (stavning?)
Turkisk van (fiiina)
Abessinier (nää så stavas det inte?)

Jag är förtjust i nästan alla raser. Så skulle jag trots allt i framtiden köpa en katt. Så hade jag nog haft ett litet helsike :p

Min drömras är Russian blue! :love: Chartreux är också fina, men hittar ingen uppfödare nånstans! :cry: Någon som har en chartreux eller kan tipsa om var det finns någon uppfödare?`:confused:

Russian blue och Chartreux alltså :love:

Jag har just nu en bondkatt,en tjatig lite dam som mest är ute och springer hela dagarna.

När jag flyttar hemifrån så skulle jag gärna vilja ha en Maine coon eller en Norsk skogskatt.Varför jag skulle vilja ha dom?Därför att dom är maffiga och ja älskar deras päls.Svårt att beskriva...

Min drömras är Russian blue! :love: Chartreux är också fina, men hittar ingen uppfödare nånstans! :cry: Någon som har en chartreux eller kan tipsa om var det finns någon uppfödare?`:confused:

Russian blue och Chartreux alltså :love:

Chartreux är inte så vanlig och jag tror du får vända dig till Frankrike eller USA får att få tag på en.

har ingen katt nu... men.. alltid haft vanliga ..tja bonnkatter (huskatter :p ) när jag bodde hemma...

jag ska dock ha en cornish.. eller devon..var kattvakt åt en cornish en gång i tiden och blev helt :love: (farsan tyckte han såg ut som ett ufo :rofl: )..

bara en? :eek:

som jag bor nu skulle det bli korat, de verkar passa mina behov lika bra om crx. Bor jag på landet är ju sibirisk katt och maine coon lite av en dröm, men då skulle jag skaffa underbara huskatterockså :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Hundavel & Ras Som diskuterats lite här på forumet är det svårt att skaffa sig en ärlig bild av hur pälsen är på en viss ras eftersom att...
Svar
5
· Visningar
1 509
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Jag tror att jag har blivit lite kär - i Cornish Rex! Har bara läst om dom och sett bilder och tyvärr inte haft chansen att träffa...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Kijona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama