Emin - ingen innehållsdeklaration!!??

Z

zazzabella

Jag letar efter ett tillskott med både vitaminer och mineraler i. Som många vet så finns det Chevinal Plus, MEN sen kollade jag på nätet lite och hittade Emin - MEN dom hade ju ingen innehållsdeklaration på sin sida om hur mycket det finns av varje vitamin och mineral!!!!?? Så det går ju inte att jämföra dessa...

Det enda det stod va:
Är det kompletta vitamin- och mineraltillskottet. Med extraherade, utvalda växtdelar som mineralkälla och med förstaklassiga vattenlösliga vitaminer. Här finner du A-, D-, E-, C- och alla B-vitaminer. Du finner även mineraler, aminosyror och spårämnen.

Bio vimin har dessutom melass som bärsubstans vilket ger en naturlig konservering och är mycket smaklig för din häst.

Men man vill ju veta hur mycket av allt detta det innehåller. Jag vill gärna veta om det är liknande med Chevinal Plus??? Chevinalen vet jag vad det är för innehållsdeklaration. Så är det någon som har innehållsdeklaration på Emins vitamin och mineraltillskott??? För den verkar billigare än chevinalen.. Eller finns det kanske andra som har bra vitamin och mineraltillskott som är liknande med chevinalen???


Mvh Bella :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Emin - ingen innehållsdeklaration!!??

Att en tillverkare kallar något för det kompletta tillskottet är i mina ögon alltid ren lögn. Än värre blir det när de inte anger innehållet.
Det finns inte ETT komlett vitamin-mineraltillskott för alla lägen.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö vitaminiserat mineraltillskott, vad är det? de va en som sa att ja skulle ge det till shettisen. men ja vet inte vad det är=0...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp