aicha

Trådstartare
EM har startat & Lussan var först ut av svenskarna. Red på knappt 69 %. Wilson är struken, var halt på veterinärbesiktningen, så nu blir det bara 3 lagryttare... :crazy:

Sv: Em

Nej. Låter ju jäkligt konstigt egentligen. Men det finns väl iofs ingen som räcker till..

Tror inte det, SVT verkar inte tycka att dressyr-EM är lika viktigt som hopp-EM... :angel:

Men kolla på www.ridsport.se. Om det sänds nåt lär det ju stå där.

Tråkigt, Wilsom var ju struken på SM också pga av hälta, visserligen orsakad i boxen, men ändå.
Hoppas Guinness håller sig fräsch då.
Patrik Kittel är ju reserv.

Tinne Wilhelmson – Just Mickey hade 70,200. Jan Brink rider i morgon.

Tinne ligger 4 efter halva startfältet har ridit. Resten rider i morgon, sverige ligger 3 i lagtävlingen

Rätta mig om jag har fel. Men kan det inte vara så att om laget är anmält så får man inte byta lagryttare. Det kan ju vara så att det hände bara nån timme före tävlingarna startade. Synd för oss. Som då bara kan rida på tre ryttare.

låter konstigt. man borde ju får plocka in en ny om det upptäcks redan under veterinärbesiktningen... men jag vet inte... :confused:

Jag vet inte när han blev halt. Visste inte om det förrän jag läste det här. Hmm. kanske ska kolla reglerna då

ok om jag fattar det rätt så ju högre procent ju bättre är det?
Har någon någonsin fått 100% eller är det en omöjlighet?
Rent nyfiken alltså

På ridsports-sidan nämns inte ens Patrik, så han är väl inte på plats.
Wilson gjorde den första besiktningen i onsdags, & då tyckte de han såg stel ut. Därför besiktigades han idag igen, & gick inte igenom.

Måst ha varit fel på startlistan eller nåt, för han har ju inte fått några poäng iaf? Men svenskarna har halkat ner ett snäpp, ny femma.

De hade missat att ta bort Wilson ur listan på nätet. Svenskarna har åkt ner ett snäpp till, Tinne är 9a, Lussan 17e. Tinne är ju klar för finalen, men jag tror det blir tufft för Lussan att hålla sig kvar i topp 25, med tanke på vilka som är kvar i startlistan..

...& nu har de halkat ner ett snäpp till. Tinne 10a, Lussan 18e. Och då är Brink & ett gäng kvar. Jag tror Tinne blir 14e-16e & att det blir precis på gränsen att Lussan får rida... :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vilken bronsbragd! Det svenska ponnylaget kammade hem en tredjeplats på ponny-EM i dressyr i Opglabbeek, Belgien. Det var Sveriges...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag rider halva startfältet på EM i fälttävlan sin dressyr. Första svensk till start är Frida Andersén som ska in på dressyrbanan som...
Svar
0
· Visningar
269
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska ungdomarna lyfte sig i håret när lagtävlingen i ungdoms-EM i dressyr reds i ungerska Budapest och levererade flera personbästa.
Svar
0
· Visningar
223
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska young rider-laget red in på femte plats när ungdoms-EM i dressyr inleddes med lagtävling i Budapest, Ungern. - Det är ett...
Svar
0
· Visningar
389
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka