Em-ponny lämnat positivt dopingprov

Sv: Em-ponny lämnat positivt dopingprov

Väldigt tråkigt.
Jag hoppas att det stämmer som familjen Aspnäs misstänker, att de har blivit utsatta för sabotage.
Om det inte stämmer betyder det att de medvetet har dopat ponnyn och det vore ännu värre.

Fy f*n alltså, helt sinnes att det finns så sjuka människor som hotar andra på det sättet! Har hört om det förut, men inte på det här sättet inom dressyren och absolut inte bland ponnyerna! Känner familjen och det finns inte en chans på miljonen att de skulle göra något sådant medvetet, utan detta är någon utifrån som saboterat eller så har de haft enormt stor otur och fått en unikt feltillverkad Arnika. Fy f*n...

Senast ändrad:

Fy va trist. Om det är sabotage hoppas jag verkligen att de lyckas sätta dit de jä....a.

Verkligen tråkigt. Är det sabotage, vilket jag faktiskt hoppas, så är det för jä*ligt. Om de medvetet dopat ponnyn så är det ännu värre...

Jag håller med.
Det är ju förskräckligt hur det än är. Jag "hoppas" att det är sabotage för har de själva gett honom detta så är det mer än förskräckligt. Jag avskyr doping - kan man inte tävla utan att dopa sig själv eller sina hästar då har man inte på tävling att göra! Fram för fler dopingkontroller, vi har varit på ganska många tävlingar genom åren och jag har bara varit med om kontroll en gång.

Är det sabotage så är det naturligtvis också förskräckligt - att man håller på med sådana sandlådefasoner...vem är så avundsjuk och elak?
Tänk på stackars Elin som varit så glad för sin medalj och nu tas den lyckan ifrån henne...

Att det skulle ha varit något fel på Arnikan från tillverkaren det tror jag är osannolikt - varför skulle de ha sådana medel i närheten av tillverkningen? och isåfall skulle just en flaska ha hamnat hos EM-medaljören...nej det tror jag inte.

Man får nog överväga att sätta larm och kamera på stallet....inte nog med att sabotörer går lös det finns ju andra idioter som gillar att skada hästar också.

Verkligen hemskt, men det jag tycker är så konstigt är att FEI inte har sagt någonting förräns nu! Det är ju helt absurbt att dom kommer med den här anklagelsen tre månader senare, eller :confused:

Svaret på det första provet blev väl klart tidigare...
Tur för Elin att det drog ut på tiden så att hon hann rida SM

Jaha, jag trodde att dom inte fått svaret förräns typ ett litet tag sen eller så. Såg uppdateringen nu på ovannämnda hemsida.

Men hade det gått snabbare med proverna så hade hon blivit avstängd och missat SM? Är det inte så Shaklima menar?

Hur kommer främmande människor åt preparat som används till tävlingponnysar på den här nivån?

Har man, som det påstås, även blivit hotade innan, låser man inte in preparaten då, sätter larm på stallet????

Och är inte preparatet väl udda att blanda i Arnikan, om det är Depo Medrol?

Det är lungt :)

KL

Men är det så att det inte riktigt klassas som doping, eller? Vad är skillnaden mellan doping och ottillåten medicinering?

Hon red ju SM:et o vann...

Stackars, stackars Elin! Tycker det är så fruktansvärt tråkigt...:cry:

Det är verkligen hemskt tråkigt. Men det är trots allt en fantastisk bedrift att ta medalj på EM, det kan ingen ta ifrån henne.

var det inte lidokain dom hittat i arnican??

hur lyckas man få såna fiender att dom drogar ens häst? är det nån grannfejd eller vad?? läste att flera personer kände sig "uthängde" av aspnäs.... :crazy:

Doping är prestationshöjande och otillåten medicinering är om man använt medicin för häst och ex inte avbrutit behandlingen i tid.

Men vad använder man lidocain till? (Antar att lidocain är det verksamma preparatet och att det finns i vissa läkemedel)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vilken bronsbragd! Det svenska ponnylaget kammade hem en tredjeplats på ponny-EM i dressyr i Opglabbeek, Belgien. Det var Sveriges...
Svar
0
· Visningar
86
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 24-30 juli väntar ett gemensamt ponny-EM i franska Le Mans - nu är det klart vilka ekipage som representerar Sverige i hoppning...
Svar
0
· Visningar
374
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Truppen är uttagen till Ponny-EM i dressyr.
Svar
0
· Visningar
197
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka