EM i hoppning

Aaaah, nu ska jag äntligen fira med cava och chips efter en väldigt splittrad eftermiddag på jobbet - hann i alla fall se upplösningen med Jens fina ritt och de närmast före och efter när det avgjordes + RGBs runda och prisutdelningen. Men nu ska jag unna mig att titta på några ritter till i lugn och ro, bara för att njuta av det superöverlägsna Team SWE! :heart

Utan att nu ha sett hela sändningen, så noterar jag med stor tillfredsställelse en större snabbhet och säkerhet hos kommentatorerna i att fatta "nu är guldet klart"/"detta krävs för att guldet ska vara klart" - INGET man varit bortskämd med tidigare (även om det kan tyckas vara en hyfsat väsentlig del av själva uppdraget att kommentera).

Men uppfattade också A-M säga något om att de inte skulle "prata hela tiden" - och det verkar allmänt mer lovande/mindre plågsamt att lyssna på vad jag kan se här? Vilket ju skulle vara väldigt glädjande och efterlängtat!

Jag har över lag gillat kommentatorerna nu under EM. Inte deras hyllningar av Fuchs, men i övrigt känns det ändå som att de har blivit mer kritiska när ryttare rider fult. Och jag vet inte, vissa saker som de har sagt har ändå fått mig att känna att de har fått höra kritiken och tagit åt sig den lite - jag har inget konkret exempel, men rent generellt tycker jag det har varit bra. ☺️

Utan att nu ha sett hela sändningen, så noterar jag med stor tillfredsställelse en större snabbhet och säkerhet hos kommentatorerna i att fatta "nu är guldet klart"/"detta krävs för att guldet ska vara klart" - INGET man varit bortskämd med tidigare (även om det kan tyckas vara en hyfsat väsentlig del av själva uppdraget att kommentera).

Men uppfattade också A-M säga något om att de inte skulle "prata hela tiden" - och det verkar allmänt mer lovande/mindre plågsamt att lyssna på vad jag kan se här? Vilket ju skulle vara väldigt glädjande och efterlängtat!

Hon har varit bättre! Hon har bl.a. reagerat och kommenterat när någon ridit hårt.

Jag har över lag gillat kommentatorerna nu under EM. Inte deras hyllningar av Fuchs, men i övrigt känns det ändå som att de har blivit mer kritiska när ryttare rider fult. Och jag vet inte, vissa saker som de har sagt har ändå fått mig att känna att de har fått höra kritiken och tagit åt sig den lite - jag har inget konkret exempel, men rent generellt tycker jag det har varit bra. ☺️
Jag delar den uppfattningen. Kan inte minnas något riktigt magplask.

Haha, med risk för total hybris så tar jag åt mig del av äran här - eftersom jag tryckte särskilt på avsaknaden av reaktioner mot ful ridning i mitt långa mejl häromveckan (med ros till fälttävlanskommentatorerna för detta, och ris till Björe/Fredholm på samma punkt). :D Men vi kanske ska mejla igen med lite hejarop om det håller i sig, för jag tror som sagt att SVT blir mer kliade under hakan om man jämför med och berömmer deras positiva förebilder - för att sedan lyfta fram det som så att säga har förbättringspotential.

Har kollat på alla svenska ryttare nu och för att få lite spänning kvar så kollade jag inte på resultaten individuellt innan utan ville se varje ekipages resultat. Som dom red :love1:, var galet imponerad av Wilmas ritt och Jens och RGB också. Väldigt fin ritt av Henke också och så skönt att han i intervjun efteråt tar på sig hela felet och till och med kallar det för ett klantigt misstag. Wilma strålade verkligen i intervjuerna efteråt och det förstår jag verkligen. :) Så värda dem är det här guldet och det är ju nästan lite lockande att försöka ta sig till Paris nästa år när dem är så här bra!!!

Nu har vi det individuella kvar på söndag och det ska bli så galet kul :)och spännande och nervöst O_o att titta på. Jag får nog säga till sambon att utrymma kanske :D Då ska jag se allt i direktsändning på söndag. Jag har en bra känsla för Jens. Helt galet spännande ska det bli och jag ska ladda upp med snacks eller nåt gottigt att äta när det inte är svenska ryttare tror jag. Man kan nog behöva lite energipåfyllning mellan varven tror jag bestämt :p

Tittar på prisutdelningen. Var det Julia Roberts som applåderade när bronsmedaljörerna red in? Eller bara någon som är lik henne?

Nu har jag kollat de svenska ritterna igen, satt i telefon med en annan bukefalist när Jens och Rolf-Göran red. Älskar att Lotta kallar Rolf-Göran för en av världens bästa ryttare, det är han verkligen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
153
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapen duggar tätt under sommaren. Denna vecka avgörs bland annat EM i hoppning för ponny i belgiska Opglabbeek. Ifjol blev det...
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka