EM i Aachen

Det där är ett uttalande som jag tycker är himla fånigt. Självklart kan gemene man ha synpunkter på uttagningen till EM. Precis som jag kan ha synpunkter på hur Malmö FF väljer att ställa upp i morgondagens match mot Häcken. Eller hur ett företags styrelse väljer att leda företaget.
Det betyder inte att jag personligen skulle ha gjort det bättre eller ha matchat ett bättre lag. Det betyder enbart att jag har synpunkter på uttagningen. Alla tycker inte likadant förstår du.

Nej, alla tycker inte likadant... Men man skriver inte att "hur kan hon ha vunnit 7 SM-guld" "ser sjukt oproffsigt ut" "hästen är så tråkig att klockorna stannar" "alla hästar ser lika trista ut när Helena rider" och så vidare. Sylve är otroligt erfaren och vet antagligen vad han sysslar med. Och förmodligen har han överlagt noga med andra väl valda insatta personer och fått råd.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni anser att "alla Helenas hästar ser lika tråkiga ut", vilka är "alla" och på vilket sätt?

Man behöver inte tycka lika, men man bör tänka sig lite för hur man uttrycker sig.

Nej, alla tycker inte likadant... Men man skriver inte att "hur kan hon ha vunnit 7 SM-guld" "ser sjukt oproffsigt ut" "hästen är så tråkig att klockorna stannar" "alla hästar ser lika trista ut när Helena rider" och så vidare. Sylve är otroligt erfaren och vet antagligen vad han sysslar med. Och förmodligen har han överlagt noga med andra väl valda insatta personer och fått råd.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni anser att "alla Helenas hästar ser lika tråkiga ut", vilka är "alla" och på vilket sätt?

Man behöver inte tycka lika, men man bör tänka sig lite för hur man uttrycker sig.

Tycker du på fullt allvar att det är för hårda ord? I mitt tycke är det där inget annat än personligt tyckande. Har du någonsin läst en matchrapport från t.ex. en fotbollsmatch? Eller ett referat från ett 800 m-lopp?

Sylve är inte Gud fader himself. Han är en mycket kompetent lagledare men det betyder inte att alla måste hålla med om att han har tagit ut det bästa laget. Det är fullt tillåtet att ha avvikande åsikter.

Men om någon faktiskt tycker så, så är det ju inte helt ovanligt att uttrycka sig med sådana ord när det gäller idrottsprofiler på hög nivå?
Det är ju inte för att trycka ner Helena och hennes prestationer, mer konstateranden på hur just den som skrivit uppfattade det hela just nu?

@LadyCovergirl har redan svarat bra men vill bara lägga till att det dessutom är personligt tyckande om hennes ridning, på dig låter det som att det är personliga påhopp.

Jag kan faktiskt inte namnen på alla hästar jag sett Helena rida. Hon var min tränare för ett antal år sedan så jag har följt henne på nära håll. Jag tycker hästarna ser loja ut, det saknas tryck. Hon har ju ofta problem att klara maxtiden, vilket väl också är en indikation på att galoppen är lite för dålig.

Irlands. Skillnaden är väl att de hade kvalat till OS om Cian varit felfri.
Haha ja Irland såklart! Huvudet och fingrarna har tydligen ingen vidare kontakt idag ;)
Ah, kan en protest göra nån skillnad för det alltså?

Och vad sjutton gjorde funktionären där över huvud taget egentligen?!

Irlands. Skillnaden är väl att de hade kvalat till OS om Cian varit felfri.

Jag missade det där när det hände, sprang till TVn för att precis hinna se reprisen och då såg det inte så allvarligt ut? Fast det är väl individuellt hur störd ryttaren blir, men hästen såg inte ut att bli störd?

Jag missade det där när det hände, sprang till TVn för att precis hinna se reprisen och då såg det inte så allvarligt ut? Fast det är väl individuellt hur störd ryttaren blir, men hästen såg inte ut att bli störd?

Jag tyckte inte att det såg ut som att det var ryttaren som stördes.

Haha ja Irland såklart! Huvudet och fingrarna har tydligen ingen vidare kontakt idag ;)
Ah, kan en protest göra nån skillnad för det alltså?

Och vad sjutton gjorde funktionären där över huvud taget egentligen?!

Om de får igenom att nedslaget var funktionärens fel, men känns ju inte som att de bara kan stryka ett nedslag heller. Och rida om hela banan känns ju inte heller aktuellt...

Jag tyckte inte de såg störda ut när man såg på inspelningen, men samtidigt var det väl knappt någon annan som rev det hindret?

Det var ju inte bara själva funktionären, publiken började ju också surra efter att det hänt, skulle snarare tro att det var det som störde i så fall.

Om de får igenom att nedslaget var funktionärens fel, men känns ju inte som att de bara kan stryka ett nedslag heller. Och rida om hela banan känns ju inte heller aktuellt...

Jag tyckte inte de såg störda ut när man såg på inspelningen, men samtidigt var det väl knappt någon annan som rev det hindret?

Det var ju inte bara själva funktionären, publiken började ju också surra efter att det hänt, skulle snarare tro att det var det som störde i så fall.
Ska bli intressant att se hur det blir i slutändan.

Nej jag tyckte inte heller att man såg något direkt när det hände, men det är klart att det kan ha påverkat ändå. Som sagt, blir intressant att se utgången.

Haha, kunde dom inte? Jag retade mig på att dom envisades med att kalla en turkisk ryttare för Efternamn Förnamn istället för Förnamn Efternamn.
Och igår verkade de inte kunna skilja på flaggorna heller, pratade om tyska flaggor när det bara var belgiska i bild. Mer flaggbildning åt sportjournalisterna.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
545
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 108
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden