Elmia 2007

tinafinis

Trådstartare
Någon som ska dit?
Vilken dag ska ni i så fall dit?
Vad ska ni kolla på?
Har aldrig varit där förutom på husvagnsmässa.
Så därför undrar jag om man kangöra några fynd (om de nu finns sådana montrar eller vad det kallas).
Vad ska ni göra för fynd i så fall?

Sv: Elmia 2007

jag ska nog dit, var där förra året. endel fynd kan man väl göra, men kan tyvär inte säga att det finns så värst mkt. dem brukar ha clinics och visa hästraser.
enligt min mening, inte så jätteskoj! kunnde vart lite mer man fått för pengarna tycker jag.:mad:

Nä, mycket fanns det INTE! blev faktiskt besviken. Trodde det skulle vara inomhus!
Det var kallt, blåsigt, regint och varmt om varannat idag alla fall.
Men det var väl bara andra året i år? De blir förhoppningsvis mer.
Gjorde ett "fynd" (samma pris som butik...) en ridhjälm och två böcker..
Gick även på föreläsningen om sadelutprovning.

jag var där idag. inget mysigt väder alls.
jag gjorde inga fynd, men fick min morsa att bli förälskad i frieserhästen :D
Hon sa "nu kan du behålla dina fullblod för dig själv, jag ska ha en frieser)

Haha :D

ja, dom var fina. Den palominohästen (rasen kan jag inte uttala) var med för himla fin!
Och den där köttbiten till ardenner var inte heller så tokig!!!
Ja de flesta var fina! Har typ bara sett travare i hela mitt liv..

Var på Elmia för första gången i år. Kommer ALDRIG åka dit igen.

Blev grymt besviken, hade väl för stora förhoppningar.
Trodde det skulle vara lite inomhus, alltså uppvärmda lokaler. Hade hoppats på mer försäljning.

Var på Equitus i Nyköping förra året och trodde Elmia skulle vara både större och bättre än det, men ack så fel jag hade.

/M

Trodde det skulle vara lite inomhus, alltså uppvärmda lokaler. Hade hoppats på mer försäljning.

Var på Equitus i Nyköping förra året och trodde Elmia skulle vara både större och bättre än det, men ack så fel jag hade.

/M

Första gången för mig oxå.... Och sista, grymt besviken

/M

Det var det förr, då var det nästan i klass med Scandinavium (bara nästan) men jag var där förra året, som var första gången på flera år, och det var lika dåligt då. Väldigt tråkigt :(

Jag tycker ni är lite väl hårda nu:smirk:

Elmia är en "nygammal" utställning, endast andra året.

Jag har varit där bägge åren.
Helt klart går det åt rätt håll!

Uppstallningarna fungerade betydligt bättre iår, förutom att det fanns allt för få HINGSTboxar...

Maten var ngt bättre, men kan bli så mkt bättre.

Ljudanläggningarna fungerade till 95% bra.

Organsiationen flöt mkt bättre, inte så mkt strul och förseningar som förra året.

Fler utställare iår, men om dom ska fortsätta med de priserna för en plats så vet jag inte om det kommer att fungera i längden...

VÄDRET har ju verkligen varit emot Elmia två år i rad nu, och givetvis önskar man sig inomhus då, när det blåser och regnar från sidan...men vi hade bra kläder med oss, och höll oss torra och varma.
Det gäller att vara rustad för svensk sommar:D

Mkt bra clinics över lag iår!!!:bow:

Synd att det är så lite folk som hittar dit - man bör ju uppleva det med egna ögon och öron...

OM man åkte dit för att fynda så kan jag förstå besvikelsen, men om man åkte dit för att höra/lära/njuta av kunniga föreläsare/ryttare/kuskar så var det väl värt resan!

Jag var som sagt där på söndagen o blev väldigt besviken över hur få resföreningar som var där o representerade sin ras.
Mkt hade ju blivit bättre sen förra året, men var fortfarande inte helt bra. Iår fanns det ju mat att tillgå:D. Stallarna verkade mer organiserade. Vädret var oxå bätte :crazy:, det regnade inte oavbrutet som förra året.
Så i det stora hela var det något bättre år iår, men inte helt bra, de kanske tar åt sig av kritiken o förbättrar ytterligare till nästa år.

Det gör dom säkert...

Och man får nog ge dom fem år innan det är som folk vill ha det hela!
Håller med dig om rasföreningarnas engagemang- ganska dåligt faktiskt.

Jag hade skrivit upp några böcker om welshponnyer som jag ville köpa, för de fattas i min samling, men vi hittade inte ens någon monter från SWF:mad::eek: Riktigt dåligt måste jag säga!

Jag trodde och tycker att själva försäljningarna och montrarna kan vara inomhus. Minns inte hur stor det är där inne, men om hästarna fått plats att visas upp där hade det inte varit fel heller.

Jaså hästelmia har funnits "förr i tdien"??? och det var inne då?
Att dom inte satsar ordentligt (OK ekonomisk fråga).
Elima är ju en mycket käns mässa och det brukar vara massor med folk.

Inomhus kanske är modellen, mer reklam(????) och på något vis försöka locka mer utställare dit (tänker på montrar o sådant).

Jag tyckte det var rätt många olika raser där.

Ja förr var det inne, och det var betydligt mer montrar, utställare och försäljare, både hästar och övrigt var inomhus. Då var det verkligen en tillställning man såg fram emot, men efter i fjol när jag var där första gången på länge så är det som sagt inte mycket att se fram emot, visst fanns det bra föreläsare mm men tälten som föreläsningarna hölls i var ju så små så man såg ju ingenting och man inte var på plats långt innan det började. Nä, i år hade jag inte ens en tanke på att åka dit (speciellt inte efter att "min" polle inte kunde vara med).

Men varför har dom det utomhus nu då?
Och varför kommer det inga utställare?

Var det inte lönsamt innan eller? Kom det inga folk?
Varför har dom haft uppehåll?

OK. Jo det har jag förstått, men andra mässor så som husvagn och lantbruk går ju bra. Måste ju finnas minst lika många hästintresserade tycker man....
Nästa mässa var ju nån omvårdnadsmässa... hur ska den gå ihop sig? Där finns väl inget att tjäna pengar på......?

Vet inte, jag tyckte ju det var betydligt mer folk förr, det var som sagt mer likt mässhallarna vid Scandinavium, så det borde inte gått back tycker man, plus att dom hade ringarna med hästarna mitt inne i "smeten" så det var ju massa publik där. Vet som sagt inte varför, blev bara grymt besviken på hur det var nu.

Men förr var ju ELMIA den stora mässan!
Det var fullt av viktiga finaler/utmärkelser som delades ut där varje år(bla bästa treårssto halvblod/kallblod.Bästa föl, Ridsportponnycup final, vandringspriser i massor...) Detta gkjorde givetvis att det droh en hel massa folk!

Lustigt...

Men, jag tror jag ska maila dom och höra mig för.
Ska klura ut något att skriva.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama