Elkunnig? Byte av elcentral!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 10 852
Sv: Elkunnig? Byte av elcentral!

Just så.
Det är faktiskt ganska så många som har en egen behörighet i fickan även om de sedan jobbar med något annat eller är pensionerade.

En av sakerna man lär sig på utbildningen är ju hur behörighetssystemet fungerar.
Stämmer bra, jag känner flera stycken med både AB*/BB* behörighet som inte jobbar med el för fem öre.

Aha, ja just denna är pensionerad, men har jobbat med starkström i hela livet...

Ja jag har egentligen fler att välja på, pensionärer då:D

Och som jag fattat har denna både egen behörighet samt behörighet att låta ickebehörig utföra jobbet och sen inspektera/godkänna det, kan det stämma?

Är dock denna med behörighet som får utföra just det här jobbet´.... Känns liksom säkrare så...

Det jag fetstilat...

Njae... om jag inte minns helt galet så måste det finnas ett anställningsförhållande i det läget annars är det inte ok.

Njae... om jag inte minns helt galet så måste det finnas ett anställningsförhållande i det läget annars är det inte ok.

Ja så är det.
Men det går ju att ordna på timme om det behövs.
Inspektera har jag aldrig sett någon göra.

Efter mycket om och men har jag kontaktat en elfirma som får göra jobbet:D

Kom ju på att jag faktiskt får ROT-avdrag för jobbet och har ju större garantier om något skulle bli tokigt...

Tack dock för all input! Ni är fanta:love:stiska!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 396
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 609
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
975
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hemkommen från premiärjaktprovet med min gamling Rix, som still is going strong.. Efter släpp, så blev det några kortare 5-6 minuters... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 626
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka