Elitloppet 2010

Sv: Elitloppet 2010

29 som kollar men bara en som har nåt att säga?:crazy:

Har buke blivit så avslaget?¨

Om jag säger att Skully Gully är med i startlistan?
Torvald Palema självklart!
CC tvivlar jag dock på, känns som han haft sina glansdagar.
Maharadja?
Finders Keepers?
Teaser Elegance?

Kom igen nu folket, gissa lite har väl ingen dött av?

Lucky Jim,I wont Dance,Skully Gully,Commander Crowe,Iglesias,Oyannax,Ready Cash,Iceland,Copper Beach,Nu Pagadi,Buck I ST Pat,Colombian Necktie,Lavec Kronos,Jaded,Nobodybeatsthebest & Russel November. Torvald Palema kan inte vara med pga strömavbrott:D

Lucky jim
Torvald Palema
Lavec Kronos
Garland Kronos
CC
Jaded
Russel November
Maharajah
Buck I ST Pat
Oyonnax

Just nu ser Elitloppet lite tunt ut?

Förra året trodde jag stenhårt på Arch Madness, men han visade sig vara betydligt sämre utan Lasix. Men om Lucky Jim klarar sig bättre utan än vad AM gjorde, så lär han bli väldigt svårslagen. Lucky Jim är ett fenomen. Litet varnin gensfinger för kusken Andy Miller, som är relativt grön på den stora scenen.

Torvald Palema är aldrig chanslös. Med ett sådant vapen som en våldsam speed så är han ju lite utlämnad, men aldrig chanslös.
Commander Crowe blir allt rappare, och ska han vinna någon gång så lär det vara i år. Men jag tror att han är för kort i rocken för detta. Men det är klart, vem trodde på Utah Bulwark?

Två heat och en superstressig omgivning kan bli för mycket för Quarcio du Chene. Kapaciteten räcker och blir över. Nu Pagadi är ju färsk i högsta klassen, men han är ju hur bra som helst! Kuskminus även där.
Frågan är om fler femåringar än Nu Pagadi tar chansen? Maharajah lär ju vara en attraktion utan dess like i så fall, och säkerligen en het kandidat? Yield Boko likaså, men Nurmos kanske blev avskräckt av Sahara Dynamites kollaps?
Reven D'Amour passar också bra över den korta häcken, men måste byta kusk för att ta sig till final?

Utlänningarna då? Fransoserna har jag dålig koll på, vet ej vilka som satsar mot sommaren, och vilka som skall avelsarbeta? Russel November platsar också, men den kusken vinner nog Elitloppet om några år istället, då med Marco Di Jesolo!

Dagens mest deprimerande kommentar:

Vi sitter och småpratar lite om det kommande Elitloppet på lunchen.
Jobbarkompisen tittar ut genom fönstret på det fruktansvärda snöovädret,
tittar på mig och säger eftertänksamt:
Duuu....den där Lucky Jim. Går han på hakar?

:eek:

Som spelare och travintresserad, vill jag följa hästarna länge... Jag vill bli glad när gamla favoriter (som t.ex. att det var roligt att följa Super Light & Skogans sista säsong) smäller till och vinner. Och lyckliga blir vi i mitt spelgäng - även om vi inte fått med dem på kupongen (Buke-hästar ger samma känsla)

Därför vill jag inte se femåringar i Elitloppet. Elitloppet är för de gamla med hår på bröstet och den hårdhet som bara år på banan ger. Jag vill se Maharadja på banan länge, länge.. (dessutom är han nog mer slugger än sprinter. Det vore roligt med någon som tog det på spring i benen och inte på att övriga kroknade först)

Jag tycker att det vore kul med en repris Triton och Torvald...(och så gjorde jag en slugger-kommentar..tja)

Senast ändrad:

Till nästa år får du LOV att planera lite noggrannare... eller så får du skynda på fölningen i år :idea:

kanske kan Brioni komma med samt Likeabatoutahell:devil: men vilka ska jag önska bort då tro

KL

Jaha, Lucky Jim vann årsdebuten på 1.10.0 från dödens utan Lasix. :D
Bara att i Elitloppet köra till front och se till att inga vinglande, vinglada fransoser är i vägen så blir det en "walk in the park" för familjen Miller. Torvald Palema kan avlossa sin 1.08-speed sista 400, men vad hjälper det när det är 20 meter fram till ledaren? ;)

:banana:......"The Marshall call the trotters......"...........:banana:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 761
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA