Elisabeth sadeln?

Jonas All Mighty

Trådstartare
Jag har varit och utprovat en elisabeth sadel till min häst, jag har inte kommit igång med dressyren så den är knappt änmvänd och det var ett år sedan jag köpte den. då käändes den bra så vitt jag kunde känna och den låg bäst av de vi testade på min häst. men vad har ni för erfarenheter?
Jag hoppas verkligen den ligger bra ännu på min häst då han e ung ännu.. återstår att se!

//Jonas å Mighty

Sv: Elisabeth sadeln?

Jag har en elisabeth till min häst, vad vill du veta? Den är bekväm tycker jag, men det vet du väl antagligen. Läderkvaliten på min måste jag nog säga är sådär, eller så är den för ny för att blivit "fin". Har haft min i några månader och i stort sett använt några dagar i veckan. Sen verkar lädret väldigt känsligt sadelstropparna blev repiag fort av sadelgjorts spännet när man drar upp sadelgjorden liksom.

Tycker att det i början va lite ovant att sitta en bra bit uppanför hästen men ändå kännas så nära. Framförallt att det kändes så smalt, försökte rida lätt i den i början o det kändes hel skumt, så tomt framtill på ngt vis..

Jag såg i ditt pixbox album att din sadel har ställbart koppjärn. Kan du inte berätta lite mer om det? Hur många vidder det går att ändra mm. Funderar på att sätta i det i den sadeln mamma ska beställa till sin fjording som ändrar vidd efter årstid..

Jag har en sådan som jag trivs ypperligt i. Men jag förstår inte vad du vill veta?

nä jag tänkte mer bara hur ni trivs i den, vad ni tycker är bra m.m. era tankar. jag har knappt användt min. bara kul att höra lite.

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Ajda
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
453
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 483
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar