Det som diskuteras här är inte en åsikt, det är en del i ett regelverk hur ekipage ska dömas, och där kan man inte som du ha en egen åsikt för hur det ska göras, man får rätta sig efter de regler som finns.
Och ingen av oss har påstått att en joxande tunga måste vara koncentration, det vi påstått är att man tar fäste på den spännig, de fel som finns i ritten där tungan ute kan vara ett symtom, och det är spänningen, felen som ger mindre poäng, inte symtomet som då en utstickande tunga kan vara.
Finns inga fel, inga spänningar, fast symtom finns, en utstickande tunga, så ska det ekipaget bedömmas på samma sätt som en häst som har tungan inne.
Sedan tycker jag det du gör är rätt fult, du menar att de domare i ditt distrikt kollektivt dömer som du skriver- alltså med avdrag såfort tungan är ute, ja, om den nu inte sticker ut nedåt- och det tror inte jag är sant, jag tror du skriver så bara för att få det att verka som du har hela domarkollegiet från ditt distrikt bakom dig i denna fråga och det har du inte.
En annan intressant syn på det hela är att när det inte passar dig- ja då dömer inte de domarna som du nu hyllar för deras tungbedömning, särskilt bra, utan helt plötsligt så kan du i andra frågor rätt rejält ifrågasätta deras kompetens- hur hänger det ihop?