Element till sadelkammaren

Immer

Trådstartare
Var köper man ett element som är godkänt att användas i djurstallar (IP54 eller högre)?

Immer

Sv: Element till sadelkammaren

Kanske var det "bara" IP44, och inte 54 som krävs.
Jag har dock letat och letat efter element/frostvakt men inte hittat någon med högre klassning än IP31. Värmefläktar finns, men dem är jag inte intresserad av.

Immer

LVI har några oljeradiatorer i IP44.
FRICO har kamrörsradiatorer godkända för lantbruket.

Finns hos elgrossisterna.

/Bengt

Jag köpte ett våtrumselemet (IP 44) på optimera som jag har i min sadelkammare godkänt enligt Länsförsäkringar!

Vet inte om jag är kinkig men i sadelkammaren finns det mycket damm o spån /halmrester och skulle själv aldrig sätta in annat än kammflenselement vare sig i stallet eller sadlekammaren trots att det är godkänt med IP 44 i sadelkammaren ...

Men endel har ju jättefina sadelkammar men endel är även riktigt dåliga :crazy:

Men det är ju jag det :rofl:
Mia

Men endel har ju jättefina sadelkammar men endel är även riktigt dåliga :crazy:

Vid inspektionen för säker gård erbjöd sig sambon att ta undan grejjor i våran sadelkammare som han ursäktade som stökig. Besiktningsgubbarna frågade om han skämtade, för de fotograferade för att kunna visa på framtida kurser som en rekommendation för hur det kan se ut. :cool:

Vårt element har numera en annorlunda reglering, sambon har dragit om den. Helt godkänt, med beröm, det också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 433
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 966
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka