Element i sadelkammare.

Maoam

Trådstartare
Letat men inte hittat ngn bra tråd. Behöver ett litet element till sadelkammaren. Det är en rätt liten sadelkammare. Vad ska man ha för element? Behövs inget stort utan bara ngt litet och smidigt. Ska ju dock vara säkert att använda till ändamålet. Räcker att man kan få runt 15º C. Tacksam för tips!
 
jag har ett litet fristående oljefyllt el-element :) får plats att stå under vasken vilket är mest behov av värmen.

sadelkammaren är på 2*3kvm så har inte plats för mer och har ingen vägg att ha det på heller. har ingen koll på elkostnaden men är nöjd med mitt lilla element :), hade en större variant innan som då stod mitt i rummet men det var ju ivägen hela tiden :/.
 
Har heller inget vatten eller avlopp. Finns ju billiga små oljeelement på t ex Clas Ohlsson men frågan är om de är ok att ha i sadelkammare. Hur mkt "stall" och hur mkt "inne" är en isolerad sadelkammare liksom? Om det är ok att i ett förtält eller i ett garage är det ok att ha det i sadelkammaren också då? Vill ju inte råka elda upp stallet....
 
Bra tråd, den här ovan länkade.
Viktigt att observera: Det är inte tillåtet att ställa in ett el-element, avfuktare e dyl i ett utrymme i stallet ( tex i en sadelkammare) om inte antingen utrymmet/sadelkammaren är en egen brandcell, ELLER den elektriska utrustningen är godkänd för användning i stall.
Det kan bli både farligt och dyrt om man gör det....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 372
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 502
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp