Eldsmärke?

Sv: Eldsmärke?

Jag har ett sånt märke på ryggen vid svanskotan. När jag var bebis var det jätterött, nu ser det mer ut som smuts... Det är typ 10 cm långt och ser ut som Australien. Men det är kanske inte lika kul att ha det i ansiktet. Trist att läkarna inte tar dej på allvar. Kanske dags att testa med nån ny?

Ja jag har också förstått att det är rätt vanligt, men de bilderna jag har sett är de röda märken liksom ganska små? Det är ju inte Elins:confused:

Tja, jag tycker det är konstigt att de inte visar stora märken för det är i stort sett bara de som öht uppmärksammas. Jag har ju jobbat inom barnsjukvård och det är inte ovanligt att barnen har ett rejält tjockt V i pannan och ett tjockt fält över vart öga. Detta uppträder oftare tillsammans med andra märken (mongol, etc) än vad som skulle kunna visa att de inte är sammanlänkade på något vis. menman vet tydligen inte hur.

Och jag oroar mig inte heller. Vet inte var du fick det ifrån? Tycker det är petitesser i sammanhanget "barn"...

Njae, jag skulle nog ha skrivit knapplån där. Jag trodde inte du oroade dig. Inte TS heller. Om märkena skulle finnas kvar efter några år kan man bleka dem med laser ganska lätt.

Däremot förstår jag om skelningen, och att inte bli tagen på allvar, oroar.

Fny

Får jag väcka liv i en gammal tråd?

Mitt barn har ett smultronmärke i ansiktet.
Den har växt sig ganska så stor och bullig, men läkaren på BVC säger att jag inte ska oroa mig.
Det gör jag inte heller, då jag själv hade smultronmärke när jag var liten, och den försvann innan jag började skolan.

Jag blir dock så ledsen ibland.

Var på kalas i helgen, och hela samtalsämnet var just märket i mitt barns ansikte.
Vuxna som beter sig så?!
Vad gör då inte barnen när h*n ska börja på dagis?

Jag har absolut inget emot att folk frågar vad det är och om det gör ont, om den försvinner etc.
Men samtalen brukar spåra ur och det är både cancer och allt möjligt annat som målas fram och jag blir mest sårad över att de inte kan se mitt vackra barn för den h*n är utan ser 'bara' smultronmärket.

Man börjar ju inte fråga någon som är tex tjock- varför den är så tjock, eller någon som har en stor näsa- Oj vilken stor näsa DU har!
Jag kanske överreagerar, men det gör ont. Och så oroar jag mig såklart för när h*n ska börja jpå dagis. I vilken ålder börjar barn att uppfattas som annorlunda?
Jag ser ju inte märket när jag tittar på mitt älskade barn.
Men det är tydligen det enda alla andra gör..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka