Eldbegängelse av bilar.

Sv: Eldbegängelse av bilar.

?
Bara för att snorungarna inte får det de vill så har de inte rätten att förstöra för andra. Så gör de det så är det ju inte mer än rätt att de betalar av skadorna med svett:D

Om polisen faktiskt griper en kille som bränner en bil och han blir dömd för det så blir han ju skadeståndskyldig. Så ja de skall betala, jag håller med. Men det skall vara rättssäkert dvs just de som förstör skall betala.

Jag tycker lite av det här faller på polisen. Varför klarar de aldrig av att gripa någon? Varför låter de killar kasta sten på polisbilar?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

?
om individen tvingas betala så slipper ju samhället alltså inget samhällsansvar

Nej så skrev du inte.

i de 50 kr ingår skatt boende och mat.
+ naturligtvis rumsbetjäning så inte slyna avviker.
brutto 150.-* 40= 24000
boende 4500
mat 4500
rumsbetjäning 4500 summa 37500 per månad inte illa eller....
:D

Så varför göra det till ett samhällsansvar? I övrigt var det en förbannat dyr mat.;)
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

?
Bara för att snorungarna inte får det de vill så har de inte rätten att förstöra för andra. Så gör de det så är det ju inte mer än rätt att de betalar av skadorna med svett:D

Ja? Som sagt ingen har sagt att de skyldiga ska lagföras....

Jag frågade efter din åsikt gällande orsaken till dessa upplopp.

Alla andra diskussioner är ju ointressanta då det redan är olagligt att elda bilar, delta i våldsamt upplopp och så vidare.....de som fälls kommer straffas enl lagen
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Ja? Som sagt ingen har sagt att de skyldiga ska lagföras....

Jag frågade efter din åsikt gällande orsaken till dessa upplopp.

Alla andra diskussioner är ju ointressanta då det redan är olagligt att elda bilar, delta i våldsamt upplopp och så vidare.....de som fälls kommer straffas enl lagen
min åsikt?
den är solklar, att de orsakat skadorna ska ersätta dessa. och om dräggen inte är myndiga så är det vårdnadshavaren som ska stå för fiolerna.

om ingen av dem har resurserna så får de jobba av dem...

tycker synd om dem för att de inte klarar av att assimilera sig gör jag inte.

om jag bjuder in en gäst till mitt hem och denne svinar ner så åker han ut, fortare än kvickt.....
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

KL

Inget nytt fenomen och någon definitiv lösning finns nog inte. Oavsett hur samhället ser ut kommer det alltid att finnas en botten, med olyckliga, missnöjda och maktlösa människor. Vi kan tala oss varma för att alla i Sverige har samma chans till utbildning och möjlighet att själva förändra sina liv. Men det finns ändå grupper som upplever att det inte är så, att det är orättvist. Vilket kanske tom är sant ibland, livet är inte rättvist. Exakt vad politiker ska göra för att fila bort orättvisorna är ibland luddigt, de som bränner bilar och startar upplopp är sällan intresserade av ett jobb.

Lorry-sketch
http://m.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

min åsikt?
den är solklar, att de orsakat skadorna ska ersätta dessa. och om dräggen inte är myndiga så är det vårdnadshavaren som ska stå för fiolerna.

om ingen av dem har resurserna så får de jobba av dem...

tycker synd om dem för att de inte klarar av att assimilera sig gör jag inte.

om jag bjuder in en gäst till mitt hem och denne svinar ner så åker han ut, fortare än kvickt.....

Goddag yxskaft? Det var inte det min fråga gällde.

Inte klarar av att assimilera sig? Hur menar du då?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Nej man skall fånga in dem som begår brotten och se till att de får ta sitt ansvar.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Du vet ju inte ens om de som bränner bilar bor där bilarna står.
Det kan ju lika gärna vara invandrarfientliga ungdomar som vill ställa till det.
Så var det delvis i Uppsala.

Överklassungarna åkte till Gottsunda och brände litet bilar som nöje.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Förlåt ,jag skulle ha skrivit:
När det gäller ansvarsfrågan är det ofruktsamt att inte begränsa frågan till bara juridiken:o

Fast då förutsätter man att orsaken enbart är ett individproblem. Fokuserar man bara på det juridiska ansvaret så förhindrar man inte att det händer igen. För det kommer det ju att göra, med samma eller med andra personer inblandade. Någonstans finns en "orsak", något som gör att ungdomar/unga vuxna gör så här. För man vill ju inte - bokstavligt och metaforiskt - springa runt och släcka bränder, utan faktiskt förhindra att de uppstår.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Du vet ju inte ens om de som bränner bilar bor där bilarna står.
Det kan ju lika gärna vara invandrarfientliga ungdomar som vill ställa till det.
Så var det delvis i Uppsala.

Överklassungarna åkte till Gottsunda och brände litet bilar som nöje.

När det var bråk i Rosengård för ett bra tag sen så grep polisen ganska många unga och ett flertal av dem var folkbokförda i Lund. I det fallet var det nog vänsterungdomar som skulle få ut något budskap eller vad de nu tyckte.

Sen finns det kriminella gäng som får unga att ställa till problem. De vill själva ha makten i området istället för polisen som de säger.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Fast då förutsätter man att orsaken enbart är ett individproblem. Fokuserar man bara på det juridiska ansvaret så förhindrar man inte att det händer igen. För det kommer det ju att göra, med samma eller med andra personer inblandade. Någonstans finns en "orsak", något som gör att ungdomar/unga vuxna gör så här. För man vill ju inte - bokstavligt och metaforiskt - springa runt och släcka bränder, utan faktiskt förhindra att de uppstår.

om en individ tänder eld på en bil så är det ett individproblem. om nu problemet bara skulle vara miljöbetingat, varför tänder inte 10 000 ungar på bilar utan bara ett 50;tal intelligensbefriade drägg?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Du vet ju inte ens om de som bränner bilar bor där bilarna står.
Det kan ju lika gärna vara invandrarfientliga ungdomar som vill ställa till det.
Så var det delvis i Uppsala.

Överklassungarna åkte till Gottsunda och brände litet bilar som nöje.

då har de ju pengar...buss på dem bylingar:D
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

om en individ tänder eld på en bil så är det ett individproblem. om nu problemet bara skulle vara miljöbetingat, varför tänder inte 10 000 ungar på bilar utan bara ett 50;tal intelligensbefriade drägg?

Jag tycker att du uttrycker dig väldigt elakt om de här ungdomarna. Vill du ha respekt av andra människor så borde du ju kunna ha så pass mycket respekt att du inte kallar dem drägg och intelligensbefriade osv.

Och du tycker alltså att en låginkomsttagande ensamstående mamma med ett heltidsjobb ska betala för det sonen gör? Med vilka pengar och när ska hon jobba av det?

Det är tur det inte funkar som du tycker att det ska göra.

Det är tur du är så perfekt själv så att du inte drabbas av alla dina tilltänkta "lösningar".
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Med tanke på hur många intelligensbefriade lösningar han kommit med i olika trådar kan han nog drabbas om han skulle våga tillämpa dem men det är nog mest skryt eller fyllesnack!
PL
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag tycker att du uttrycker dig väldigt elakt om de här ungdomarna. Vill du ha respekt av andra människor så borde du ju kunna ha så pass mycket respekt att du inte kallar dem drägg och intelligensbefriade osv.

Och du tycker alltså att en låginkomsttagande ensamstående mamma med ett heltidsjobb ska betala för det sonen gör? Med vilka pengar och när ska hon jobba av det?

Det är tur det inte funkar som du tycker att det ska göra.

Det är tur du är så perfekt själv så att du inte drabbas av alla dina tilltänkta "lösningar".

Just de som bränner bilar tycker jag faktiskt är drägg. Eller huliganer.

Vi måste komma ihåg att i stort sett alla i de här områdena inte gillar bilbränning det minsta. Tvärtom är det ju de som bor där som mest av allt inte vill ha upplopp och bilbränningar.

De här som förstör för sina grannar är inte det minsta representativa för området.

Givetvis skall inga andra än de skyldiga drabbas av eftergifter, här är landsbygdsbo ute och cyklar.

Att kalla vandaler och bilbrännare för drägg tycker jag dock inte är speciellt långsökt.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Med tanke på hur många intelligensbefriade lösningar han kommit med i olika trådar kan han nog drabbas om han skulle våga tillämpa dem men det är nog mest skryt eller fyllesnack!
PL
Ah..Der Doktor ist wieder da, Moin, moin!:D:D:D

eller söm en säjer här nere...söm en känner seg själf skyller en andra....
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp