PrittePuff

Trådstartare
för ungefär ett halvår sen så hade jag virus på min dator, blev efter rådan från en datorbutik tvungen att ta bort allt från hårddisken och installera om allt! inklusive xp, men sedan kom problemet..
jag kan inte stänga av datorn.... när jag avslutar windows och allt så stänger den ner allt tills den visar en uppmaning om att stänga av datorn.
"Nu kan du stänga av datorn!"
Men min dator är av den nyare typen att man inte kan stänga av den på burkens yttersida utan att bara starta om eller stänga på....
så jag började stänga av knappen genom att dra ur sladden, men det börjar bli tröttsamt! det måste finnans någon inställning där man kan ställa in att datorn avslutar sig självft? men hur och vart????
 
Sv: elaka XP!

Högerklicka på skrivbordet | Egenskaper | Skärmsläckare | Längst ner klickar du på inställningar. På fliken APM bockar du för Aktivera stöd... På fliken Energischema kan du välja Hem- eller kontorsdator under Energischema. Det brukar lösa sig då...
 
Sv: elaka XP!

Att trycka in och hålla inne powerknappen i ca. fem sekunder brukar fungera på de nya som vanligtvis ska stänga av sig själva.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 205
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: FannyN
·
IT & mobiler Jag kan börja med att erkänna att jag är datanovis. Fullständigt. Men nu är det så att min dator har havererat till sisådär 90%...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp