Elak förkyldning och slemhosta

Kalaspinglan

Trådstartare
Elak förkylning och slemhosta

som inte vill ge sig.. Hur länge ska jag låta Filip, 1 år, gå med den innan jag ringer läkaren igen? Vi var där förra fredagen då förkylningen tog fart på nytt (efter två veckor) och övergick till äcklig slemhosta och feber. Men inget fel på lilla flippflopp inte.

Så lite feber i början av den här veckan, men framför allt äcklig slemhosta och snorig, samt att det rosslar i halsen och bröstet (inte långt ner) när han andas ibland. Trots att han får Bisolvon tre gånger om dagen! Idag tycker jag att han verkar lite glansig på ögonen igen och lite mer "grinig" (ska tempa honom nu).

men som sagt, den här årstiden när alla äckliga virus och baciller avlöser varandra.. hur länge ska jag låta honom gå innan vi kontaktar läkaren igen?

Tjingeling!
 
Senast ändrad:
Sv: Elak förkyldning och slemhosta

Ringa och fråga kan du ju alltid göra, sedan är det ju upp till sjuvården vad de anser behövs :)
 

Liknande trådar

Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 614
Senast: Nielaa
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 691
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 528
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp