Eksem!!!!!!! :(

S

Simpsons

Har köpt ett kallblod som har eksem. Förra ägaren sa att det var pga att det hade regnat mycket.? Det sitter mycket på bakbenen, bringan och under magen. Har aldrig hört att regn kan orsaka sånt!? Eller??
Nån som har något tips!?
Ägaren sa åt mig att använda jodopax, men jag tycker det borde finnas nån annan salva att stryka på.

Sv: Eksem!!!!!!! :(

Eksem yttrar sig oftast på annat sätt, mest troligt är nog regnskållor som tidigare trådskrivare tipsade dig om. Men min erfarenhet är också den, för att komma åt detta på så långhåriga hästar brukar det nästa krävas att de klipps kort. Det blir enklare att hålla rent och torrt då, den långa pälsen bidrar med att hålla kvar funkten i huden och det blir svårt att bli kvitt med.

Sv: Eksem!!!!!!! :(

Nu har jag läst! Hm!! Ser inte bra ut! Jag frågade ägaren om det var smittsamt? Nej sa hon. Men han är ju veterinär besiktigad samma dag jag hämtade honom, och tycker att veterinären borde ha sett det? Men på sidan jag fick av dig stod det att det var smittsamt! Inte kul. Blir en tripp till veterinären på måndag!
Tack ännu en gång för sidan!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 872
Senast: mars
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 824
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka