Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tänkte att jag ska vända mig till er med islandshästar! Ni måste ju vara hejjare på sånt! Min kanske blivande foderponny har eksem. Vad kan jag bäst göra för att få det att gå bort eller för att det ska bli lättare för henne?
Skydda hästen med eksem täcken och mygg sprey, ta in hästen när det är som allra värst med knott på dagen. Har hästen väl fått det går det inte bort, prova detta först sen finns det andra saker man kan gör om hästen har svår eksem!
Det finns mängder av trådar under rubriken hästvård, leta där och haka gärna på med fler frågor om du undrar mer. Just om vården av eksem passar bättre där med tanke på att det är fler raser som är drabbade.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.