L

lotta2

Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara för att det har varit extremt mycket knott i år. Jag menar, till nästa betessäsong, ska man då med all säkerhet ta på eksemtäcke tidigt eller kan man vänta för att se om det går bra utan.

Sv: Eksem

Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara för att det har varit extremt mycket knott i år. Jag menar, till nästa betessäsong, ska man då med all säkerhet ta på eksemtäcke tidigt eller kan man vänta för att se om det går bra utan.

Se det fetmarkerade, ja du ska ta på täcket tidigt. När hästen väl börjar klia sig kan det vara oerhört svårt att bryta kliandet vilket är väldigt onödigt.

Sv: Eksem

Ok, tack för ditt svar. Jag tänkte bara att då är det ju svårt att märka om de fortfarande får eksem. Men det är kanske så att har det kommit så är det kroniskt och finns inte mycket mer att göra än att låta ha henne täcke varje sommar. Jag har köpt Horsol, och så smörjer jag in henne med flugmedel och Swich också. Tycker så synd om henne. Det bara kom över en natt. Tog inte mer än en halv vecka så var hela manen borta.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka