Eksem/Utslag i öra

ffridda

Trådstartare
Hejsan allihopa, detta är mitt första inlägg på denna sida!

Det är nämligen såhär att min underbara lilla katt har fått något slags eksem eller ett utslag i örat. Har märkt under en period att när man har kliat henne runt huvudet så har hon gärna vridit örat mot handen som att hon vill att man ska klia där, och idag så upptäckte jag att hon hade någonting där.

Bifogar en bild som ni gärna får kika på och kanske komma med lite tips på vad det kan vara för någonting. Tack på förhand! Mvh Frida

hgfghfghfhf_zpsdd1a5c53.jpg

Sv: Eksem/Utslag i öra

Jag tycker att det ser ut som ett insektsbett av något slag som katten har kliat på. Om utslaget beror på allergi eller ohyra borde det finnas fler utslag i öronen eller i pälsen i ansiktet eller runt huvudet. Har du tittat igenom noga?

Sv: Eksem/Utslag i öra

Har tittat noga på hela kroppen, speciellt runt huvudet och kan inte hitta någonting annat. Så det är nog möjligt att det kan vara ett bett av något slag, dock är hon bara inomhus så vet inte vad det kan vara för något bett..

Nu har dock svullnaden gått upp lite grann, får avvakta och se hur det ser ut imorgon, annars blir det nog kanske en tripp till farbror doktorn. Tack för ditt svar! Mvh Frida

Liknande trådar

K
Hundhälsa Jag skriver denna tråden anonymt för att ingen inblandad ska känna sig utpekad. Ursäkta långt inlägg. Det är nämligen såhär; jag har...
Svar
10
· Visningar
2 352
Senast: Katara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama