eksem piller..

Sv: eksem piller..

Tjenare!:banana:

Det skulle faktist vara intressant att få mera information av någon som använt sig av eksem piller till islandshäst... hjälper det, eller skulle det vara bättre med ett eksemtäcke? Är det månne för sent att ge på hösten då det annars blir kallare och myggen och insekter börjar försvinna...?

JAg undrar också vad det är för eksempiller? :confused: Har aldrig hört talas om dem, men fanns det något sådant som hjälpte skulle jag bli mycket glad! :p

det är bara en bluff verkar det som.Jag har en eksemhäst och kollade upp det. ringde till tillverkaren som inte kunde ge en deklaration på innehållet. Så det verkar väldigt skumt... Kommer inte ihåg vad de hette.

Ja det här är en gammal sak, testade själv detta för säkert 5-7 år sedan om inte mer. Vad de innehåller? De kunde man inte heller redovisa, då var det ett hemligt recept idag måste det finnas en innehållsdeklaration. Vi var många som provade då, och nej det funkar inte. Om så hade varit fallet, då skulle denna tillverkare ha varit mycket mycket rik vid det här laget.;)

ja eksem piller, små vita tabletter som man stoppar under hästens läpp.. kostade gaanska mycket.. just det.. d kunde inte säga vad de innehöll.. ganska skumt.. men jag ville bara veta om de funkar. eftersom vi har en isis vid stallet som har eksem.. så, när ni säger att de inte funkar .. är det lika bra att bara fortsätta med eksemtäcket då?

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 974
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
537
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve