E
Emilia
Vad använder/rekomenderar du för salvor mot lindrig sommar eksem? Jag har testat allt möjligt och skulle vilja veta om det finns något mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har med framgång använt beckolja och hydrocortison omväxlande i början av sommaren. Sen ingenting i höst.Emilia skrev:Vad använder/rekomenderar du för salvor mot lindrig sommar eksem? Jag har testat allt möjligt och skulle vilja veta om det finns något mer.
Emilia skrev:Vad använder/rekomenderar du för salvor mot lindrig sommar eksem? Jag har testat allt möjligt och skulle vilja veta om det finns något mer.
lottali skrev:Mina islandshästar (10 st) har blivit 90 % bättre / eller helt bra genom att ta bort allt foder som innehåller socker (dvs ex betfor, bete mm)
Boj skrev:Den största boven till eksem ligger hos bitande insekter, därför är det naturligt att börja skydda hästen mot dom. Allt annat är sekundärt såsom smörjmedel, fodertillskott etc. Ett eksemtäcke är grunden, sen kan man behandla diverse sår och klåda med olika preparat. Dessa är mera individuella, så vad som passar bäst och vilka som inte funkar måste man nog tyvärr belasta sin plånbok med.
Myter som att hästen inte tål bete, socker eller protein kan du i stort sett lägga på hyllan, det finns hästar som har allergisak reaktioner på annat också men de finns oftast en grundorsak till varför de andra allergierna kommer. Mitt tips är att prova med eksemtäcke nästa säsong, och under hösten/vintern var noga med att grunda hästen med en god vård på alla plan.
orientalkatten skrev:min häst har varit jättefin i år.
han får alltid betfor för att det är bra för magen.