Eksem eller värme?

V

Valkyriaa

Hejsan!

Jag har ett 9 årigt d-ponnysto som jag börjar bli lite fundersam över.
Hon går på bete och har gjort det under ca 3 veckors tid, utan några problem. Hon har dessutom gått på bete tidigare sommrar, även då utan några som helst problem.
För några dagar sedan upptäckte jag att hon har kliat sig i manen, vilket har blivit mer och mer.
Nu undrar jag ifall detta är ett klart tecken på eksem, eller om det kan vara något annat? Eftersom att hon har kliat sig under manen, kanske det är pga värmen?

Kom med lite åsikter, gärna tips och råd!

Mvh

Sv: Eksem eller värme?

Kolla hur hon känns i mankammen, viss hästar blir så stinna på betet att de av den orsaken faktiskt börjar klia sig, och detta förväxlas med eksem.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 233
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 303
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar