Ekonomismart med egen häst!

Sv: Ekonomismart med egen häst!

*kl

Läser att många i denna tråd nästan aldrig köper nya kläder, smink etc. Men alltså, man ska sminka sig ganska mkt för att det ska påverka ens ekonomi desto mer. Jag har visserligen ingen häst, men även om jag lät bli att sminka mig så skulle jag inte ha råd med häst.

Igår köpte jag en ny ögonskugga, den kostade 160 kr (dyrt enligt mig). Innan denna ögonskugga köpte jag en för 45 kr och det var 2-3 ÅR sedan. Nu sminkar jag mig iofs inte så ofta längre (ja, jag är sunkig men det är pga mitt jobb och inte stallet) men när jag gör det så hör jag till dem som sminkar sig rätt mkt och jag har gjort det 5 dagar/vecka, fram tills förra året då jag bytte jobb, utan att ha blivit ruinerad. Jag har ögonbrynspenna, eyeliner, två skuggor, mascara, underlagskräm samt ibland puder. Ändå räcker en ögonskugga för mig i flera år och underlagskräm, mascara och eyeliner har jag tills de torkar. Min årskostnad på smink är ca 500 kr/år, max 800. Slå ut det på en månad och se hur många hästar jag försakar ;)

Jag köper varken dyra märkeskläder och svindyrt smink i alla nya innefärger som kommer ut på marknaden. Det har jag varken gjort då jag var hästägare eller nu. Anledningen till att jag alltid är sunkig är för att jag jobbar inom vården (natt dessutom) och går i mjukiskläder både på jobb och hemma. Skittråkigt och jag vill bara spy på mig själv ibland :p Jag älskar att klä upp mig men av brist på bekanta i denna stad, samt mkt helgarbete så blir det sällan. Jag använder knappast partyblåsorna hemma ^^

Sv: Ekonomismart med egen häst!

KL
Många bra tips i tråden :bow::bow::bow::bow:!!!

Tror jag sparar lite på att:

Jag har mina hästar på bädd (halm).

De har ingen livvärdesförsäkring utan bara bara vetrinärvård och dolda fel.

Jag avmaskar efter "kolla masken" inte i blindo. Mocka rasthagarna.

Jag har ju eget stall och "den ekonomin" att tänka på med. Där tycker jag framförhållning är viktig och att ta hand om utrustning.

Angående kläder så har jag varit en sån som aldrig köpt kläder men nu har det blivit akutakut att det finns inga kläder i min garderob och jag måste köpa jättejättemycket nytt... Kommer bli jättedyrt :mad:.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 398
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 248
Senast: Masse
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 763
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10